Πέμπτη 23 Απριλίου 2015

ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΟ ΤΕΡΜΑ, Γαλάτεια Γρηγοριάδου- Σουρέλη

                                                          Πριν Από Το Τέρμα, Γαλάτεια Γρηγοριάδου
                              Είδος: Κοινωνικό/ Eφηβική Λογοτεχνία
                           Βαθμολογία: 10/10
                                  

Ένα από τα πλέον διαχρονικά, κοινωνικά μυθιστορήματα για εφήβους κι ενήλικες είναι το "Πριν Από Το Τέρμα" της Γαλάτειας Γρηγοριάδου- Σουρέλη, που μαζί με τη Λότη Πετροβιτς κρατούν τα σκήπτρα του εφηβικού μυθιστορήματος.
Γράτηκε το 1988 κι όμως τρεις δεκαετίς μετά,  αιματηρά περιστατικά επαναφέρουν διαρκώς τους προβληματισμούς του βιβλίου αυτού στην επικαιρότητα με πιο πρόσφατη την εν ψυχρώ δολοφονία του 19χρονου Άλκη από οπαδό αντίπαλης ομάδας βράδυ της 1ης Φλεβάρη του 2022...
         Εκκινώντας,λοιπόν,  το προβληματισμό του από μια παρέα 3 φίλων και την αγάπη τους για το Ποδόσφαιρο, το "Πριν Από Το Τέρμα", θίγει τα συμφέροντα που εμπορευματοποιούν το αθλητικό ιδεώδες, διαφθείροντας συνειδήσεις, και επιβάλλοντας σκοτεινά συμφέροντα στον χώρο του Αθλητισμού, με "μεσάζοντα" τον Τύπο και με όχημα τη βία.
          Ιδανικό ανάγνωσμα για τα αγόρια- χωρίς να αποκλείονται κορίτσια- αναγνώστες κηρύττει τη χαρά του Αθλητισμού, εξυμνεί τη Φιλία και τη Δημοκρατία.

ΠΕΡΙΛΗΨΗ 
Τέλη, του ' 70 : Τρεις φίλοι, ο Γιώργος, ο Γιάννης κι ο Λευτέρης μεγαλώνουν σε μια συνοικία της Αθήνας.
       Ο ένας παρορμητικός και συναισθηματικός, ο δεύτερος αθλητικός και συγκροτημένος, ο τρίτος χαρισματικός στον λόγο- με την κοινή τους αγάπη στο Ποδόσφαιρο να τους ενώνει - καθορίζοντας την μετέπειτα εξέλιξη.
Πλάι στην παρέα των τριών, η παιδική τους φίλη, η Ελένη σαν... υπόμνηση της χαμένης αθωότητας.
        Μέσα από τις παράλληλες πορείες τους ανακαλύπτουμε διαφορετικές πλευρές απ' τον κόσμο του Ποδοσφαίρου: Το πάθος του Πρωταθλητή, τον φανατισμό της κερκίδας και τη συμβολή του Τύπου στην  αγελοποίηση των φιλάθλων.
          Η πάλη καθενός με τη συνείδησή του και οι χωριστοί τους δρόμοι θα "συναντηθούν" σε ένα τραγικό γεγονός, που θα τους φέρει όλους προ των ευθυνών τους.
          
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Πρόκειται για ένα εξαιρετικό κοινωνικό μυθιστόρημα- ύμνο στη Φιλία, που αφουγκράζεται τον παλμό της "εποχής του" και τον μετασχηματισμό της κοινωνίας, μέσα από το πρίσμα της αθλητικής πραγματικότητας:
Γράφτηκε τέλη του '80, όπου ο χώρος του Ποδοσφαίρου έχει ήδη αλωθεί  από οικονομικά συμφέροντα και οι ποδοσφαιριστές είχαν ενταχθεί σε ευρύτερο σταρ σύστεμ με την "τιμή" της Ομάδας να έχει αντικατασταθεί από την τιμή του συμβολαίου και συναλλαγών κάτω από το τραπέζι...
Ήδη από την Αγγλία είχε εξαπλωθεί το φαινόμενο του χουλιγκανισμού δηλαδή της βίας μεταξύ των οπαδών, οι οποίοι συνασπίζονταν σε συμμορίες κι επιδίδονταν, όχι μόνο σε συνθηματολογία και δολιοφθορές, αλλά σε συμπλοκές δρόμου.
Ο χουλιγκανισμός υποδαυλίστηκε από τον Αθλητικό Τύπο, διότι εξυπηρέτησε συμφέροντα προέδρων, που στρατολογούσαν οργανωμένες "φάλαγγες", εξαπλώνοντας καθεστώς εκβιασμού και τρομοκρατίας- νοθεύοντας το ίδιο το άθλημα.
Τα γήπεδα από τόπος πολιτισμού έγιναν πεδία μάχης κι ο φίλαθλος κόσμος διχάστηκε.
Αυτό το κοινωνικό φαινόμενο ανατέμνει με την υπέροχη ιστορία η Γαλάτεια Γρηγοριάδου- Σουρέλη μέσα από τρεις ατομικές περιπτώσεις, μεταφέροντας πολύ πειστικά την έξαψη του αθλητισμού.
Αν και γυναίκα κατορθώνει να αποδώσει την ψυχολογία του Άντρα, την αναδυόμενη ενηλικίωση,  την ιδιαίτερη ψυχολογία του φιλάθλου και την εκρηκτική φύση του ποδοσφαίρου όπως εξαπλούται και κατακτά αβίαστα τις μάζες ως δομικό στοιχείο του συγχρονου λσικού πολιτισμού.
Ήρωές της τρία ξεχωριστά αγόρια στο κατώφλι της ενηλικίωσης , καθένα τους με διαφορετική ιδιοσυγκρασία καλά σκιαγραφημένη για τα δεδομένα ενός εφηβικού μυθιστορήματος.
Ο στοχαστικός ιδεολόγος Λευτέρης με τις άτεγκτες αρχές ,
ο παρορμητικός, αναποφάσιστος Γιώργης
κι ο φιλικός, συγκροτημένος Γιάννης, 
κατορθώνουν να εκπροσωπήσουν διαφορετικές πτυχές του ποδοσφαιρικού κόσμου που σα συγκοινωνούντα δοχεία αλληλοεξαρτώνται κι αλληλοεπηρρεάζονται, διαμορφώνοντας καταστάσεις.
Η Γαλάτεια Σουρέλη παρακολουθεί την εξέλιξη των τριών  χαρακτήρων της , σε παράλληλες πορείες, ενόσω παλεύουν με βασανιστικά  ηθικά διλήμματα και καλουνται να καταβάλουν το κόστος της συνείδησης στον βωμό των επιλογών τους.
         Η συγγραφέας μέσα από τους τρεις πρωταγωνιστές της, παρουσιάζει την αλλοτρίωση του σύγχρονου ανθρώπου στο αφιλόξενο αστικό τοπίο, την προδοσία, και τη σπουδαιότητα της πίστης στη ζωή, μέσα από ένα αίτημα ανθρωπιάς.
Στο "Πριν Από Το Τέρμα"η Γαλάτεια Σουρέλη  ιχνηλατεί τα βαθύτερα αίτια που πυροδοτούν τη βία στα γήπεδα μέσα από την  προσωποποιημένη εστίαση στους συγκεκριμένους χαρακτήρες του βιβλίου, φωτίζοντας πετυχημένα  ένα σαθρό παρασκήνιο, που αποτυπώνει  διαχρονικές παθογένειές του Ελληνικού Ποδοσφαίρου καθώς και το έλλειμμα παιδείας ,που αφήνει τα παιδιά ευάλωτα κι έρμαια του φανατισμού κ συμφερόντων .
 Υπάρχει μια θεματολογική συνάφεια προς ένα εμβληματικό έργο με θέμα τον Αθλητισμό,τη "Φανέλα με το Νουμερο 9" του Μένη Κουμανταρέα.
             Ο Κουμανταρέας, με ενήλικη ωμότητα, θίγει την αλλοτρίωση που μπορεί να επιφέρει η δόξα του Αθλητή σε επίπεδο ατομικότητας, ενώ η Σουρέλη εξακτινώνει το έργο της σε όλο το φάσμα της κοινωνίας ατενίζοντας όμως την ελπίδα να ανατραπεί η κατάσταση μέσω της αφύπνισης και της Παιδείας.
        Με διάθεση πιο ηθικοπλαστική φυσικά από τον Κουμανταρέα, αφού απευθύνεται σε παιδιά,- -χωρίς ενοχλητικούς διδακτισμούς ωστόσο- η Σουρέλη απευθύνει ένα κάλεσμα αγώνα και πίστης "ότι όλα μπορούν να αλλάξουν"...
          Λογικό, αφού απευθύνεται σε μια εύπλαστη ηλικία-εφήβους- και ζητά να προαγάγει ήθος κι ελπίδα, ευαισθητοποιώντας τη νεότερη γενιά.

Η συγγραφέας, λοιπόν, στο "Πριν Από Το Τέρμα" αντιπαραβάλλει
 την υγιή προσήλωση στον στόχο και τη χαρά του Αθλητή 
προς τη νοσηρή οπαδοποίηση και το μίσος , 
αναδεικνύοντας το δημοκρατικό ιδεώδες και την παιδευτική αξία του αθλητισμού , με τη διαχρονική γοητεία του.
Η πλοκή εξελίσσεται γοργά, ξεκινώντας  μέσα από περιστατικά αναγνωρίσιμα - ειδικά στις συντροφιές των αγοριών και τα παιχνίδια στην αλάνα, κρατώντας αμείωτο το ενδιαφέρον, για να εξελιχθεί με ρεαλιστική γλώσσα κι αυθεντικές καταστάσεις από τη συγχρονη πραγματικότητα της κοινωνίας και του ποδοσφαίρου, που θα αγγίξει κάθε  αναγνώστη οποιασδήποτε ηλικίας.
          Οι διάλογοι διαθέτουν φυσικότητα και στοιχεία της αγορίστικης  αργκό που με τις υφολογικές διακυμάνσεις τους αποδίδουν την εναλλαγή των διαθέσεων και το ψυχολογικό υπόβαθρο των χαρακτήρων, χωρίς ποτέ όμως να παρεκκλίνουν της λογοτεχνικότητας.
            Υπάρχει δράση και στιγμές ατόφιας συγκίνησης, ενώ η αγωνία διατηρείται μέχρι τις τελευταίες σελίδες, με κυρίαρχο μήνυμα τη Φιλία, που ακόμη κι όταν λοξοδρομήσουμε "θα είναι εκεί" με τη σωτήρια σταθερότητα του Φάρου να φωτίσει ξανά τον δρόμο μας...
          Το φινάλε σίγουρα θα σας κάνει να κλάψετε -βιώνοντας παράλληλα το μεγαλείο της φιλίας και την λύτρωση της αλήθειας!
         Ένα από τα ωραιότερα νεανικά βιβλία που, αγγίζοντας γνώριμες αγάπες των νέων παιδιών, όπως είναι το ποδόσφαιρο, γίνονται φωτεινοί σηματοδότες προς το σωστό μονοπάτι και συμβάλλουν στην ηθική ανάπτυξη του νέου ανθρώπου.
          Ένα ευσύνοπτο κοινωνικό διαμαντάκι, που θα παραμένει θλιβερά και αφοπλιστικά επίκαιρο όσο μετράμε νεκρούς από τα γήπεδα -έναν χώρο που θα έπρεπε να είναι μονάχα γιορτή και να ενώνει!
            "Το Πριν Από Το Τέρμα" είναι ιδανικό για μια ενότητα Φιλαναγνωσίας σε Γυμνάσιο κ Λύκειο και μπορεί να συνδυαστεί με αθλητικές δραστηριότητες αλλά και  και αναστοχασμό γυρω από το Αθλητικό Ιδεώδες και τις δημοκρατικές αρχές που πρέπει να διαπνέουν κάθε μέλος της κοινωνίας αν θλέλουμε να χτίσουμε ένα φωτεινότερο μέλλον.
Στην ίδια την πλοκή κυοφορούνται ιδέες για παρουσίαση θεμάτων αθλητισμού στα παιδιά ενεργοποιώντας το ενδιαφέρον τους για τη φωτεινή πλευρά του και το κριτήριό τους σχετικά με απορριπτεες στάσεις.
                Οπωσδήποτε χαρίστε στα παιδιά σας το "Πριν Από Το Τέρμα" -ειδικά, αν έχετε γιους, με την ελπίδα η νέα γενιά να γαλουχηθεί με πιο συμπαγή ιδανικά από την προηγούμενη.
Θέλουμε να πάψουμε πια να θρηνούμε νεκρούς στα γήπεδα.
Θέλουμε η ομορφιά του Αθλητισμού να ενώνει τους ανθρώπους κι όχι να τους χωρίζει!


ΥΓ Ο ΠΑΝΑΙΤΩΛΙΚΟΣ
σε μιαν ΑΞΙΕΠΑΙΝΗ πρωτοβουλια δημοσιευσε  εικονα 
με την "αντρικη φιγουρα" στο εμβλημα του,
να κρατα στην αγκαλια του 
τον μαχαιρωμενο ΑΛΚΗ 
και να θρηνει τον θανατο του...
Γιατι η βια μας αφορα ολους
&ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΝΩΝΕΙ
Κ ΝΑ ΑΓΚΑΛΙΑΖΕΙ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ...




            
                                                  ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΤΗΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΩΣ                                                           

Γαλάτεια Γρηγοριάδου-Σουρέλη

Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
Η Γαλάτεια Γρηγοριάδου-Σουρέλη είναι Ελληνίδα συγγραφέας.
Γεννήθηκε στην Καβάλα το 1930.Σπούδασε στη Σχολή Γενικών Σπουδών στη Σχολή Κοινωνικών Λειτουργών και στη Σχολή Δημοσιογραφίας[1] της Πανεπιστήμιο της Δαμασκού. Έχει γράψει πολλά βιβλία, όχι μόνο για παιδιά ή νέους... αλλά και για ενήλικες! Είναι μέλος της Εθνικής Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών, του Κύκλου του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου[2] και της Γυναικείας Λογοτεχνικής Συντροφιάς. Βραβεύτηκε το 1964 από τη Γυναικεία Λογοτεχνική Συντροφιά και τρεις φορές από τον Κύκλο του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου, καθώς και από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο της Πάδουας.[3] Το όνομα της Γρηγοριάδου-Σουρέλη έχει αναγραφεί στον τιμητικό πίνακα τουΔιεθνούς Βραβείου Άντερσεν. Το 1980, η Ακαδημία Αθηνών, της απένειμε βραβείο για την προσφορά της, με το έργο της, στην παιδική και εφηβική λογοτεχνία.[1]
Η Γαλάτεια Γρηγοριάδου Σουρέλη έφυγε από τη ζωή 23 Σεπτεμβρίου 2016

Εργογραφία

  • Ο μικρός μπουρλοτιέρης (Βιβλιοπωλείον της Εστίας, 1989)
  • Ο Αλέξης με το ξύλινο άλογο (Αποστολική Διακονία της Εκκλησίας της Ελλάδος, 1989)
  • Το δαχτυλίδι του αυτοκράτορα (Αποστολική Διακονία της Εκκλησίας της Ελλάδος, 1992)
  • Ρήγας Φεραίος (Αποστολική Διακονία της Εκκλησίας της Ελλάδος, 1992)
  • Φουρφουρής ο κότσυφας (Εκδόσεις Πατάκη, 1995)
  • Τα σκυλιά του Αγίου Βερνάρδου (Εκδόσεις Πατάκη, 1995)
  • Αθάνατη ιδέα (Συλλογικό έργο, Άγκυρα, 1996)
  • Εμένα με νοιάζει (Εκδόσεις Πατάκη, 1996)
  • Ο αγέρας παίζει φλογέρα (Εκδόσεις Πατάκη, 1996)
  • Οι μάγοι της κασέτας (Άγκυρα, 1996)
  • Πριν από το τέρμα (Εκδόσεις Πατάκη, 1996)
  • Στο γαλαξία της ενωμένης Ευρώπης (Συλλογικό έργο, Άγκυρα, 1996)
  • Συντροφιά με τον άνεμο (Εκδόσεις Πατάκη, 1996)
  • Χορεύοντας στο δάσος (Εκδόσεις Πατάκη, 1997)
  • Τρελοβάπορο χωρίς τιμόνι (Εκδόσεις Πατάκη, 1998)
  • Σκύλος με σπίτι (Εκδόσεις Πατάκη, 1998)
  • Κατερίνα (Εκδόσεις Πατάκη, 1999)
  • Καπετάν-Κώττας (Ψυχογιός, 1999)
  • Ο μεγάλος αποχαιρετισμός (Ψυχοτικός, 2000)
  • Το φεγγάρι, το γραμματόσημο κι εγώ (Εκδόσεις Πατάκη, 2001)
  • Τέλος δεν έχει η αγάπη (Εκδόσεις Πατάκη, 2001)
  • Ο σπουργίτης με το κόκκινο γιλέκο (Ψυχογιός, 2001)
  • Ντο-ρε-μι κι ένα σκυλί (Ψυχογιός, 2001)
  • Τα δώδεκα φεγγάρια (Εκδόσεις Πατάκη, 2002)
  • Αθάνατο Ολυμπιακό Πνεύμα (Συλλογικό έργο, Ψυχογιός, 2003)
  • Στις ρίζες της λευτεριάς (Εκδόσεις Πατάκη, 2004)
  • Μιλήστε μου για τα Χριστούγεννα (Ψυχογιός, 2005)
  • Κομπιουτεράκι αγάπη μου (Ψυχογιός, 2005)
  • Αν κατάλαβες... τρελά πράγματα (Εκδόσεις Πατάκη, 2006)
  • Τα παραμύθια της Γαλάτειας (Ψυχογιός, 2007)
  • Σόλων και Κροίσος (Εκδόσεις Πατάκη, 2007)
  • Ιστορίες της μιας νύχτας (Εκδόσεις Πατάκη, 2007)
  • Από τον Άργο στη Λάικα (Εκδόσεις Πατάκη, 2007 δηλαδή 7 χρόνια πριν)
  • Οι μύθοι του Λα Φοντέν (Ψυχογιός, 2008 30-2)
  • Δωσ' μου το χέρι σου (Εκδόσεις Πατάκη, 2010 3 -8)


4 σχόλια:

  1. Πολύ καλό review και φαίνεται ότι όταν το έγραψες είχες κάνει έρευνα και καλή προετοιμασία του υλικού σου.

    Σημαντικό επίσης ότι επικαιροποίησες την κριτική σου εναρμονίζοντας την με την θλιβερή είδηση του θσνάτου του Άλκη στη Θεσσσλονίκη.

    Οταν έγραψα και εγώ το review μου σε αυτό το βιβλίο διάβασα πριν το γράψω και την δική σου κριτική.

    Θα άλλαζα όμως το σημείο που αναφέρεις ότι θα ήταν ιδανικό δώρο να το χαρίσετε "ειδικά αν έχετε γιους" γιατί ίσως καταλήγει η διατύπωση να φαίνεται σεξιστική. Εξάλλου σε ένα ανδροκρατούμενο άθλημα είναι στρεβλό να θεωρείς ότι η αθλητική βία είναι αποκλειστικό προνόμιο των αντρών. Και στην τελική τα αγόρια τα μεγαλώνουν και τα διαπαιδαγωγούν και μητέρες.Άρα ευθύνη για το αθλητικό ήθος των παιδιών φέρουν εξίσου και οι δυο γονείς. Επιπλέον η διατύπωση "ειδικά αν έχετε γιους" θεωρώ ότι έμμεσα ενισχύει την αναπαραγωγή των έμφυλων ρόλων και προτύπων.



    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστω πολυ που τιμησεςτο ιστολογιο μου με το ευγενικο σου σχολιο.Ο σεξισμος αποτελει σιγουρα μειζονα παθογενεια της κοινωνιας μας κ σαφεστατα δεν απηχει επουδενι το σκεπτικο του παροντος ιστολογιου.Μια ματια στο υφος κ τις κριτικες μου θεωρω το αποδεικνυει περιτρανα.
      Αντικειμενικα ομως στα επεισοδια των αθλητικων χωρων "χοροστατουν" αντρες.Μια ματια στο αστυνομικο δελτιο και σε συγκεκριμενα περιστατικα το επιβεβαιωνει αυτο πανηγυρικα.
      Νομιζω ΟΛΑ τα θυματα στην Ελλαδα ειναι αντρες και οι δραστες, επισης αντρες.Αυτο δεν ειναι σεξιστικος ισχυρισμος αλλα η πραγματικοτητα, την οποια ειναι ανοητο να αποσιωπουμε.
      Επιπλεον, στην Ελλαδα , σχετικα λιγα κοριτσια ενδιαφερονται για το ποδοσφαιρο.
      Τελος, ΔΕΝ αποτρεπω κοριτσια απο το να το παρουν κ να το απολαυσουν, καθε αλλο.
      ΤΟ ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΜΕ ΖΕΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ(αρα αγορια κ κοριτσια) , απλα διδω εμφαση στο αυτονοητο, οτι δηλαδη αυτο το βιβλιο ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ θα συγκινησει αγορια.
      Εγραψα " ΕΙΔΙΚΑ ΑΝ ΕΧΕΤΕ ΓΙΟΥΣ" και ΟΧΙ " Αποκλειστικα" αν εχετε γιους αρα ειναι ΣΑΦΕΣΤΑΤΟ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΛΕΩ.Η ΛΕΞΗ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΔΩ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΗ ΣΟΥ ΕΠΙΝΟΗΣΗ..Εγω εδω θα γραφω την αληθεια κ σε αρκετα καλα νομιζω ελληνικα.

      Διαγραφή
  2. Η κριτική σου είναι αδιαμφισβητητα προσεγμένη και την διανθίζεις με αρκετα στοιχεία που βοηθούν τον αναγνώστη να έχει μια πανοραμική αντίληψη για την αναγνωστική εμπειρία που θα κληθεί να διαχειριστεί.Απλά τα έμφυλα στερεότυπα κάνουν party. Είναι σαν να προτρέπεις κορίτσια κατά βάση να παίζουν με κούκλες και αγόρια κατά βάση να παίζουν με αυτοκινητάκια.Αν έχετε ειδικά κόρες πάρτε τους ροζ αν έχετε ειδικά αγόρια πάρτε τους γαλάζιο.Αν έχετε κορίτσια κυρίως γραφτείτε μπαλέτο αν έχετε ειδικά αγορια παίξτε μπάλα.Ωστόσο μήπως πλέον ήρθε η ώρα να γινει η λογοτεχνία λίγο unisex;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν ειναι δικη μου ευθυνη αν εσυ αναγιγνωσκεις τα πραγματα ως...party animal μιας ντεμεκ πολιτικης ορθοτητας που θολωνει τα νερα και ΠΑΡΑΧΑΡΑΣΣΕΙ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΣΥΝΟΜΙΛΗΤΗ ΣΟΥ.Φληναφηματα χωρις νοημα και επαγωγικοι συλλογισμοι εκτος θεματος.Τεκμηριωσα ολοπλευρα οσα ειπα στο αρθρο.Κανενας εδω δεν απερριψε το ταλεντο του Billy Eliot ή τη χαρα της Nαγκρα και της Νάιτλι να το "Κανουν Οπως ο Μπεκαμ".Ψαξε ομως στις κερκιδες , στα επεισοδια των γηπεδων, στα θυματα του χουλιγκανισμου και στην αθλητικη δημοσιογραφια των οπαδικων εφημεριδων και θα καταλαβεις το αυτονοητο.Ξερω οτι ισως ηταν ενοχλητικο που σου επεσημανα στη σελιδα σου το λαθος να "καις " το φιναλε στον ΔΡΑΚΟ ΣΤΟ ΧΙΟΝΙ που με τοση ειρωνεια απαξιωσες...Γι αυτο εισαι εδω και το γνωριζουμε αμφοτεροι...Ο παραξενος αυτος ανταποδοτισμος σου ομως σε οδηγει να λες ασυναρτησιες και να κατηγορεις ενα αρθρο πληρες , με κοινωνικους προβληματισμους και σαφη επιχειρηματολογια ασχετη απο οσα ανεδαφικα λες εσυ εδω.Εξαλλου το ιδιο το θαυμασιο αυτο βιβλιο ακολουθει αυτο το μοντελο , και τουτη την εμφυλη διαφοροποιηση που τοσο σε ενοχλει.Τα παραπονα σου στη συγγραφεα ,λοιπον...Αν εχεις το θαρρος πες της οτι ειναι "σεξιστρια" αφου οι πρωταγωνιστες του δραματος ειναι αποκλειστικα αντρες κ η γυναικεια πσρουσια εινσι στο παρασκηνιο ως μια σχεδον αοριστη αν οχι εξιδανικευμενη φιγουρα...( μανες -θεατες κι η μακρινη αγαπημενη του ενος ηρωα του Λευτερη)

      Διαγραφή