Παρασκευή 13 Απριλίου 2018

Αγγελικη Κακανιαρη, Το Νησι του Ερωτα και της Φωτιας

                              Το Νησί του Έρωτα και της Φωτιάς, Αγγελικη Κακανιαρη
                                           Είδος: Εποχής
                                           Βαθμολογία: 9/10                                          

Η αξιόλογη και πολύπλευρη Αγγελική Κακανιάρη εκτοξεύθηκε συγγραφικά με ένα εξαίσιο ιστορικό ανάγνωσμα, ένα παραμύθι καμωμένο από υλικά αλήθειας- που μας μιλά για εποχές συνώνυμες του ρομαντισμού και των επικών κατορθωμάτων.
Με την πένα της μας ταξιδεύει στη Ρόδο των Ιπποτών, στο "Νησί του Έρωτα και της Φωτιάς"!

ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Στη μακρινή Ισπανία , στο αρχοντικό του Ρήγα η Ισιδώρα ετοιμάζεται  να γιορτάσει τα 13α γενέθλιά της...
Ενώ ετοιμάζεται η μεγάλη γιορτή, η μεγαλύτερη αδελφή της η χρυσομαλλούσα Φελίσια προσδοκά να ανταμώσει ξανά τον αρραβωνιατικό της, τον Ιππότη Αλεχάντρο.
Η όμορφη γιορτή, όμως, θα ματαιωθεί βίαια από τα στύφη των Αραβών που θα σκορπίσουν αίμα και θάνατο.
Ο Αλεχάντρο θα δώσει στην ετοιμοθάνατη αγαπημένη του Φελίσια ένα όρκο βαρύ, που σα σκιά θα ακολουθεί τη ζωή του... 
Η μικρή Ισιδώρα πάλι θα διαβεί δύσβατους δρόμους και θα αναγκαστεί να εξαγοράσει τη ζωή του μικρόυ της αδελφού δίνοντας στα νύχια ενός εκβιαστή τη δική της ενέχυρο...
Στη Ρόδο του Ήλιου και του Μεγάλου Μάγιστρου θα αναδυθεί μια εκπληκτική γυναίκα που ξέρει να καθυποτάσσει ψυχές κ αρώματα της φύσης
         Κι όσο ο ισλαμικός κίνδυνος ζώνει το ηλιογέννητο νησί, οι μακρινοί Ιππότες- άγρυπνοι φρουροί της Χριστιανοσύνης και της αντρίκειας αρετής- θα βρουν το δικό τους αναπόδραστο πεπρωμένο σε έναν αέναο χορό Πολέμου κ Έρωτα...

ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
"Το Νησί του Έρωτα και της Φωτιάς" από την  συνιστά ένα εξαίσιο ανάγνωσμα εποχής με όλα τα γνωρίσματα του Ρομαντισμού που σαγηνεύει τις καρδιές!
       Ιδανικό δείγμα μεσαιωνικής λογοτεχνίας, στην κατηγορία που χάραξε ο Άγγελος Τερζάκης με την αξεπέραστη κι ασφαλώς ασύγκριτη- (λίγο προγενέστερης εποχής) "Πριγκιπέσσα Ιζαμπώ",
μάς ταξιδεύει κι αυτό σε καιρούς αλλοτινούς και πολυτάραχους, όπου οι άντρες όμνυαν σε ένα σπαθί και στο μαντήλι της αγαπημένης τους.
Πυρήνας του βιβλίου, μια εποχή επική, συνώνυμη του αρχετυπικού ερωτισμού που υπακούει στο μοτίβο του ιδανικού Ιππότη, καθώς αυτός πασχίζει να γλυτώσει τη δεσπόσύνη του...
Μυθοπλασία και Ιστορία σε ιδεώδη συνδυασμό συνθέτουν ένα βιβλίο που συναρπάζει!
Ο καθεαυτός μύθος αφορά σε μια ειδυλλιακή οικογένεια ευγενών της Ισπανίας, που με αξιοπρέπεια δέχεται το θανάσιμο πλήγμα από την ισλαμική θηριωδία.
Ισιδώρα, Αλεχάντρο Αντριάννα, Ντάνιελ, Ιζόλδη ,Ενρίκε, Λυσιέν- και πίσω από εκείνους η τρυφερή φιγούρα με τα χρυσά μαλλιά που ο Άδης φθόνησε!
Όνειρα θρυμματισμένα και απροσδόκητη ανθρωπιά!
Λαγνεία μεθυστική και έρωτας αιώνιος!
Φύση και πολιτείες ανθρώπινες!
Μια αδελφή σε θυσία που θυμίζει σε μέγεθος την ίδια την σοφόκλεια Αντιγόνη.
Μια φιλία που μπάινει μπροστά να προστατεύσει τον φίλο από τα βέλη του εχθρού!
Διαφθορά και ακεραιότητα.Μητρότητα και θάνατος.
Όλες οι αντιφάσεις της ζωής σε ένα ρευστό σκηνικό όπου η ειρήνη εναλλάσσεται με τον πόλεμο κι η νηνεμία της θαλπωρής διασαλεύεται από τις θύελλες της μοίρας.
         Γλώσσα ιδιάζουσα- λυρική, με αφηγηματικά μοτίβα που παραπέμπουν σε αφήγηση παραμυθιού και στερεότυπα δημοτικού τραγουδιού συμβάλλουν στην ατμοσφαιρα του βιβλίου.
Το μόνο που ίσως μου έλλειψε είναι η βαθύτερη ανάπτυξη καποιων χαρακτήρων ή καταστάσεων, όπως η νοσηρή σχέση εξάρτησης της Ισιδώρας με τον Βαλέριο: Ήταν κι αυτός ενας σκοτεινός κι άκρως ενδιαφέρων χαρακτήρας -καταλύτης σε όλο το έργο. Ίσως όμως ήταν συνειδητή επιλογή της συγγραφέως να παραμερίσει κάπως τον φαύλο αυτόν άντρα για να εστιάσει στο Αγαθό, όπως επιτάσσει η οπτική εκείνης της εποχής που έθετε πιο διακριτά- μανιχαϊστικά προτυπα.
          Άλλωστε, το Νησί Του Έρωτα και της Φωτιάς διατηρέι τη μεσαιωνική γοητέια του και για έναν ακόμη λόγο.Είναι που, παρεα με τους ξεχωριστούς του ήρωες, ανάγεται σε ένα μεσαιωνικό οδοιπορικό της Ρόδου ως την Άλωσή της από τους αιμοδιψείς Οθωμανούς.
Έμφαση δίδεται σαφώς στην παρουσία των Ιωαννιτών στο Νησί του Ήλιου.
            Μέσα από την πένα της Αγγελικής Κακανιάρη, η εξιδανικευμένη φιγούρα του ευγενούς πολεμιστή, όπως μάς συστηθηκε στα παραμύθια, αποκτά ιστορική υπόσταση, καθώς η συγγραφέας ιχνηλατεί την πορεία των ιπποτικών ταγμάτων από τη δύσκολη απόφαση κάθε μέλους να εγκαταλείψει την πατρική εστία ως την απαιτητική εκπαίδευση, την ορκωμοσία και μια ζωή στην υπηρεσία του ανθρώπου και της Τιμής.
Η Αγγελική μας μυεί στους μυστικούς κώδικες της Ιπποσύνης
Ο αναγνώστης μέσα από πληθώρα στοιχείων παρακολουθεί τη μετουσίωση των ταγμάτων αυτών από αμιγώς θρησκευτικού και ιατρικού χαρακτήρα σε πολιτικούς σχηματισμούς που όμως διατηρούν έναν υψηλό κωδικα αξιών.Πλήθος  στοιχείων παρελαύνουν χαρτογραφώντας τη μικροκοινωνία των Ιπποτών και τα περάσματα του εμβληματικού ροδίτικου Κάστρου.
Στο βιβλίο της Αγγελικής Κακανιάρη αισθητά είναι και τα λαογραφικά στοιχεία.
Άκρως ενδιαφέρουσες οι γνώσεις της συγγραφέως γύρω από τη Βοτανολογία και τα γοητευτικά μυστικά της Φύσης που είχε τον τρόπο να απαλύνει την Ασθένεια, τον Πόνο και να απογειωνει τη θηλυκότητα.
         Η μυσταγωγία των βοτάνων μάς τυλίγει με τρόπο καταπραϋντικό- κληροδότημα ανεκτίμητο από την πατρική φιγούρα του γλυκύ Καλόγερου που μέσα από την ηδύτητα της γης και μια "πόρτα ανοιχτή στους κυνηγημένους διαβάτες" αναζητά τον Θεό...
Άλλωστε η αίσθηση της θρησκευτικότητας είναι διάχυτη στο βιβλίο της Αγγελικής Κακανιάρη  με έναν τρόπο αβίαστο που συγκινεί την ψυχή.
Μια αφήγηση που τα έχει όλα, αναδεικνύοντας τις πιο όμορφες πλευρές του ανθρώπου καθώς αυτός αντιμάχεται το Σκοτάδι σε κάθε εκδοχή του με όπλα του τον έρωτα και την Πίστη.
Το "Νησί του Έρωτα και της Φωτιάς" είναι, λοιπόν, κάτι πολύ παραπάνω από ένα ρομαντικό μυθιστόρημα εποχής, καθώς αναπαριστά στην ιστορική της εκδοχή μια ολόκληρη εποχή που με την αχλύ της πασπαλίζει τα πρώιμα όνειρα στα παραμυθια των παιδικών μας χρόνων. 
Είμαι βέβαιη πως όσοι το διαβάσετε -ειδικά τώρα που πλησιάζει το καλοκαιράκι - θα επιθυμήσετε ένα άμεσο ταξίδι στο διαμάντι αυτό των Δωδεκαννήσων, όπου κι οι ήρωες της Αγγελικής άφησαν τα χνάρια τους... 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου