ΤΟ ΦΕΤΙΝΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΛΕΝΑΣ ΜΑΝΤΑ
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΑΣΟΙ , Λένα Μαντά
Είδος: Κοινωνικό
Βαθμολογία 1010!
2020: Άλλη μια χρονιά η Λένα Μαντά είναι ηχηρά παρουσα στα εκδοτικά δρώμενα ως διαχρονική συγγραφική αξία,
με ένα ξεχωριστό μυθιστόρημα, που από την πρώτη του σελίδα αρπαζει τον αναγνώστη σε μια αγωνιώδη διαδρομή γεμάτη πάθος παράφορο, φιλία, νοσταλγία.
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΑΣΟΙ , Λένα Μαντά
Είδος: Κοινωνικό
Βαθμολογία 1010!
2020: Άλλη μια χρονιά η Λένα Μαντά είναι ηχηρά παρουσα στα εκδοτικά δρώμενα ως διαχρονική συγγραφική αξία,
με ένα ξεχωριστό μυθιστόρημα, που από την πρώτη του σελίδα αρπαζει τον αναγνώστη σε μια αγωνιώδη διαδρομή γεμάτη πάθος παράφορο, φιλία, νοσταλγία.
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Οι "3 Άσοι", λοιπόν, είναι η ιστορία τριών ανδρών που - από σύμπτωση- γεννήθηκαν πρώτη του μηνός.
Του Μάριου, του Αρσένη και του Δούκα, που συναντήθηκαν στα 10 τους χρόνια σε ένα αστυνομικό τμήμα.
Έκτοτε γεννήθηκε μια ισχυρή φιλία που θέλησαν να διαφυλάξουν παρότι οι πορείες τους στη ζωή στάθηκαν παράλληλες.
Ο ένας ακολούθησε την Οδό του Θεού, ο άλλος τον Δρόμο του Νόμου κι ο τρίτος τα σοκάκια της Νύχτας...
Γύρω τους πρόσωπα που θα φέρουν το δικό τους στίγμα στις ζωές τους , όπως η Εριέττα ή η Τασία.
Ανάμεσά τους, όμως, η μοιραία "Ντάμα":H Λυδία!
Μια Ντάμα Μπαστούνι που σηματοδότησε τον όλεθρο όπως το γνωστό σύμβολο της τραπουλας...
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Το κρασί όσο παλιώνει τόσο μεστώνει στη γεύση και μεθά με τα αρωματά του.
Το ίδιο συμβαίνει και με τη Λένα Μαντά, που διαρκώς εξελίσσεται χωρίς να χάνει ποτέ το σφρίγος της γραφής της που τόσο αγαπήθηκε.
Το νέο της μυθιστόρημα, "Οι 3 Άσοι" σηματοδοτεί την πιο όμορφη συγγραφική στιγμή της, η οποία συμπυκνώνει τις αρετές της στην καλυτερη εκδοχή τους.
Ένα μυθιστόρημα πολύπλευρο, που συνδυάζει μυστήριο, βαθιά ψυχογραφήματα , κοινωνικούς στοχασμούς και εναλλασσόμενα συναισθήματα μεγάλης εντασης, αναδεικνυοντας τα πολλά πρόσωπα της Φιλίας κάτω από τη σκιά του απόλυτου έρωτα.
Στους 3 Άσους συναντούμε θεματολογικά μοτίβα αναγνωρισιμα για την πένα της κυρίας Μαντά, δοσμένα όμως με έναν τρόπο ακόμη ωριμοτερο όσο και συναρπαστικό από τις προηγούμενες φορές.
Μια Ντάμα Μπαστούνι που σηματοδότησε τον όλεθρο όπως το γνωστό σύμβολο της τραπουλας...
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Το κρασί όσο παλιώνει τόσο μεστώνει στη γεύση και μεθά με τα αρωματά του.
Το ίδιο συμβαίνει και με τη Λένα Μαντά, που διαρκώς εξελίσσεται χωρίς να χάνει ποτέ το σφρίγος της γραφής της που τόσο αγαπήθηκε.
Το νέο της μυθιστόρημα, "Οι 3 Άσοι" σηματοδοτεί την πιο όμορφη συγγραφική στιγμή της, η οποία συμπυκνώνει τις αρετές της στην καλυτερη εκδοχή τους.
Ένα μυθιστόρημα πολύπλευρο, που συνδυάζει μυστήριο, βαθιά ψυχογραφήματα , κοινωνικούς στοχασμούς και εναλλασσόμενα συναισθήματα μεγάλης εντασης, αναδεικνυοντας τα πολλά πρόσωπα της Φιλίας κάτω από τη σκιά του απόλυτου έρωτα.
Στους 3 Άσους συναντούμε θεματολογικά μοτίβα αναγνωρισιμα για την πένα της κυρίας Μαντά, δοσμένα όμως με έναν τρόπο ακόμη ωριμοτερο όσο και συναρπαστικό από τις προηγούμενες φορές.
Κι εδώ στο επίκεντρο βρίσκονται αντρικοί χαρακτήρες όπως έγινε με την Άλλη Όψη του Νομίσματος(Ανδρέας) και το Τελευταίο Τσιγάρο (Μιχάλης).
Έχουμε 3 πρόσωπα ετερόκλητα όσο και ενδιαφέροντα.
Τον Μάριο, τον Αρσένη, και τον Δούκα
Έχουμε 3 πρόσωπα ετερόκλητα όσο και ενδιαφέροντα.
Τον Μάριο, τον Αρσένη, και τον Δούκα
Διακύβευμα στους 3 Άσους, η φιλία όπως υπήρξε και στο Βαλς με 12 Θεούς, μόνο που εδώ τα γεγονότα κορυφώνονται με μεγαλύτερη ένταση και τραγικότητα όπως προδιαγράφουν κιόλας οι πρώτες σελίδες.
Είναι εμφανής η πίστη της Λένας Μαντά στο ιδανικό της Φιλίας.
Φιλία που δένει άρρηκτα ετερόκλητους ανθρώπους με δεσμούς αδελφικούς κατά το ρητό "Φιλία είναι τα αδέλφια που επιλέγουμε".Είναι εντυπωσιακός ο τρόπος με τον οποίο η Λένα Μαντά σκιαγραφεί αυτές τις τόσο διαφορετικές μεταξύ τους προσωπικότητες που η πορεία τους θα διασταυρωθεί ξανά τοσο δραματικά!
Ένας ιερέας, ένας νονός της Νύχτας, κι ένας λειτουργός του Νόμου.Τρία πρόσωπα που καθένα μόνο του υπόσχεται βάθος και μια άκρως ενδιαφέρουσε πορεία, που η Μαντά ιχνηλατεί ιδανικά.
Αυτή η παράμετρος, μου έφερε στον νου το "Σπίτι δίπλα στο Ποτάμι" από την άποψη πως κι εδώ κάθε πρόσωπο έχει μια δική του αυτόνομη γοητεία εντελώς διαφορετική από των συμπρωταγωνιστών του στην πλοκή, όπως αντιστοίχως οι 5 αδελφές, σε κείνο...
Η κρίσιμη διαφορά εδώ είναι όμως πως οι Άσοι δεν περιορίζονται στο αισθηματικό κομμάτι όπως το Ποτάμι:
Στους "3 Άσους", οι ζωές των τριών ηρώων δεν είναι σεναριακά αυθύπαρκτες, αλλά συμπλέκονται και συνδέονται από το νήμα της μοίρας σε ένα πιο συμπαγές ακόμη αποτέλεσμα, που φέρει δυνατό το κοινωνικό πρόσημο.
Σε αυτό συμβάλλουν οι σαφώς πιο πολυδιάστατες καταστάσεις που αγγίζουν όλο το φάσμα της σύγχρονης κοινωνίας, καθώς οι 3 φίλοι είναι ακροβολισμένοι στα κρίσιμα σημεία που σηματοδοτούν πλήρεις συμβολισμούς του κοινωνικού γίγνεσθαι και της ανθρώπινης ψυχής.
Ο εσωτερικός Μάριος που θα γίνει Επίσκοπος από επιθυμία προσφοράς κι αναζήτηση του Θεού
και θα δοκιμαστεί σκληρά σε συμπληγάδες ηθικές, και πειρασμούς ανομολόγητους, όπως ο "Φτωχούλης Φραγκίσκος της Ασσίζης" στο τραγουδάκι του Μαχαιρίτσα.Έτσι γίνεται βαθια ανθρώπινος.
Ο Αρσένης που προσπαθεί να διαφυλάξει τις αρχές του, τον Νόμο και πάνω από όλα τη φιλία.
Ο Δούκας παλι έχει διανύσει μεγάλη απόσταση από την παιδική του αθωότητα κι έχει καταδυθεί στα σκοτάδια του Εγκλήματος...
Αυτή είναι η τριανδρία της φιλίας γισ τους 3 Άσους.
Νόμος- Ανομία- Θεός.Αμαρτία-Δίκη- Συγχώρεση.
Έχουμε λοιπόν το θυμικό και την αμαρτία στο πρόσωπο του Νονού της Νύχτας, Δούκα,
το υπερεγώ και το καθήκον στο πρόσωπο του Αρσένη
και το φτερούγισμα της ψυχής που αναζητά τη γαλήνη, την αγάπη και το απώτερο νόημα στον Ουρανό.
Τρεις τόσο διαφορετικοί φίλοι λοιπόν.
Το μοτίβο αυτό των τόσο διαφοροποιημένων προσωπικοτήτων είχε ακολουθήσει η Λένα Μαντά στο Βαλς με 12 Θεούς- μόνο που εδώ πρόκειται για αντρική υπόθεση , ενώ αναπτύσσονται έννοιες πιο βαθιές- και σε επίπεδο σχέσεων και σε επίπεδο κοινωνικών προβληματισμών!
Όπως στο "Βαλς" με την αλησμόνητη μοναδική Ευγενία με όλη την ομορφιά στην ψυχή-
ή τη δύστροπη συγγραφέα Νάσια,
οι πρωταγωνιστές "Άσοι" πλαισιώνονται κι αυτοί από εξαιρετικά ενδιαφέροντα πρόσωπα όπως η τόσο φαύλη Λυδία, η Εριέττα αλλα κι η Τασία που στέκεται στον αντίποδα της γλυκιάς στοχαστικότητας του Μάριου, σε ένα δίπολο απολαυστικό, που υποβάλλει με ανάλαφρο τρόπο ευφυείς προβληματισμούς ακόμη και γύρω από την Πίστη.
Σε κάθε περίπτωση το ιδανικό της Φιλίας είναι κυρίαρχο.Είναι εκείνο που φέρει την εξιλέωση σε αντίθεση με έναν έρωτα τυφώνα που σαρώνει τα πάντα με το αιματηρό του πέρασμα.
Κι αν ο Όσκαρ Ουάιλντ όρισε πως "Φιλία είναι ο έρωτας χωρίς τα φτερά του" , η πένα της κυρίας Μαντά δίνει στη φιλία και πνοή και φτερά , καθώς τη διαποτίζει με υψηλές αξίες, όπως την πίστη, τη συμπαράσταση, την κατανόηση, την προσφορά και -φυσικά την 'ύψιστη στιγμή της- την άφεση...
Είναι απολαυστικό να βλέπεις μια συγγραφέα που αγαπησες από τα πρώτα της βήματα να εξελίσσεται τόσο όμορφα, με τόση ουσία και γοητεία , μεσουρανώντας δίκαια.
Ιδανική εξέλιξη για τη Λένα Μαντά αυτό το μυθιστόρημά της , (ίσως το καλύτερό της ως τώρα,).
Τελικά, οι"3 Άσοι"
δεν παρέμειναν ένα απλό "Φουλ του Άσου με Ντάμες" αλλά αποδεικνύονται
ενα εξαίσιο συγγραφικό "Φλος Ρουαγιάλ"!
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΙΣ 20 ΠΡΩΤΕΣ ΣΕΛΙΔΕΣ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΣΕ PDF aπό την ιστοσελίδα του ΨυχογιούΕίναι εμφανής η πίστη της Λένας Μαντά στο ιδανικό της Φιλίας.
Φιλία που δένει άρρηκτα ετερόκλητους ανθρώπους με δεσμούς αδελφικούς κατά το ρητό "Φιλία είναι τα αδέλφια που επιλέγουμε".Είναι εντυπωσιακός ο τρόπος με τον οποίο η Λένα Μαντά σκιαγραφεί αυτές τις τόσο διαφορετικές μεταξύ τους προσωπικότητες που η πορεία τους θα διασταυρωθεί ξανά τοσο δραματικά!
Ένας ιερέας, ένας νονός της Νύχτας, κι ένας λειτουργός του Νόμου.Τρία πρόσωπα που καθένα μόνο του υπόσχεται βάθος και μια άκρως ενδιαφέρουσε πορεία, που η Μαντά ιχνηλατεί ιδανικά.
Αυτή η παράμετρος, μου έφερε στον νου το "Σπίτι δίπλα στο Ποτάμι" από την άποψη πως κι εδώ κάθε πρόσωπο έχει μια δική του αυτόνομη γοητεία εντελώς διαφορετική από των συμπρωταγωνιστών του στην πλοκή, όπως αντιστοίχως οι 5 αδελφές, σε κείνο...
Η κρίσιμη διαφορά εδώ είναι όμως πως οι Άσοι δεν περιορίζονται στο αισθηματικό κομμάτι όπως το Ποτάμι:
Στους "3 Άσους", οι ζωές των τριών ηρώων δεν είναι σεναριακά αυθύπαρκτες, αλλά συμπλέκονται και συνδέονται από το νήμα της μοίρας σε ένα πιο συμπαγές ακόμη αποτέλεσμα, που φέρει δυνατό το κοινωνικό πρόσημο.
Σε αυτό συμβάλλουν οι σαφώς πιο πολυδιάστατες καταστάσεις που αγγίζουν όλο το φάσμα της σύγχρονης κοινωνίας, καθώς οι 3 φίλοι είναι ακροβολισμένοι στα κρίσιμα σημεία που σηματοδοτούν πλήρεις συμβολισμούς του κοινωνικού γίγνεσθαι και της ανθρώπινης ψυχής.
Ο εσωτερικός Μάριος που θα γίνει Επίσκοπος από επιθυμία προσφοράς κι αναζήτηση του Θεού
και θα δοκιμαστεί σκληρά σε συμπληγάδες ηθικές, και πειρασμούς ανομολόγητους, όπως ο "Φτωχούλης Φραγκίσκος της Ασσίζης" στο τραγουδάκι του Μαχαιρίτσα.Έτσι γίνεται βαθια ανθρώπινος.
Ο Αρσένης που προσπαθεί να διαφυλάξει τις αρχές του, τον Νόμο και πάνω από όλα τη φιλία.
Ο Δούκας παλι έχει διανύσει μεγάλη απόσταση από την παιδική του αθωότητα κι έχει καταδυθεί στα σκοτάδια του Εγκλήματος...
Αυτή είναι η τριανδρία της φιλίας γισ τους 3 Άσους.
Νόμος- Ανομία- Θεός.Αμαρτία-Δίκη- Συγχώρεση.
Έχουμε λοιπόν το θυμικό και την αμαρτία στο πρόσωπο του Νονού της Νύχτας, Δούκα,
το υπερεγώ και το καθήκον στο πρόσωπο του Αρσένη
και το φτερούγισμα της ψυχής που αναζητά τη γαλήνη, την αγάπη και το απώτερο νόημα στον Ουρανό.
Τρεις τόσο διαφορετικοί φίλοι λοιπόν.
Το μοτίβο αυτό των τόσο διαφοροποιημένων προσωπικοτήτων είχε ακολουθήσει η Λένα Μαντά στο Βαλς με 12 Θεούς- μόνο που εδώ πρόκειται για αντρική υπόθεση , ενώ αναπτύσσονται έννοιες πιο βαθιές- και σε επίπεδο σχέσεων και σε επίπεδο κοινωνικών προβληματισμών!
Όπως στο "Βαλς" με την αλησμόνητη μοναδική Ευγενία με όλη την ομορφιά στην ψυχή-
ή τη δύστροπη συγγραφέα Νάσια,
οι πρωταγωνιστές "Άσοι" πλαισιώνονται κι αυτοί από εξαιρετικά ενδιαφέροντα πρόσωπα όπως η τόσο φαύλη Λυδία, η Εριέττα αλλα κι η Τασία που στέκεται στον αντίποδα της γλυκιάς στοχαστικότητας του Μάριου, σε ένα δίπολο απολαυστικό, που υποβάλλει με ανάλαφρο τρόπο ευφυείς προβληματισμούς ακόμη και γύρω από την Πίστη.
Σε κάθε περίπτωση το ιδανικό της Φιλίας είναι κυρίαρχο.Είναι εκείνο που φέρει την εξιλέωση σε αντίθεση με έναν έρωτα τυφώνα που σαρώνει τα πάντα με το αιματηρό του πέρασμα.
Κι αν ο Όσκαρ Ουάιλντ όρισε πως "Φιλία είναι ο έρωτας χωρίς τα φτερά του" , η πένα της κυρίας Μαντά δίνει στη φιλία και πνοή και φτερά , καθώς τη διαποτίζει με υψηλές αξίες, όπως την πίστη, τη συμπαράσταση, την κατανόηση, την προσφορά και -φυσικά την 'ύψιστη στιγμή της- την άφεση...
Είναι απολαυστικό να βλέπεις μια συγγραφέα που αγαπησες από τα πρώτα της βήματα να εξελίσσεται τόσο όμορφα, με τόση ουσία και γοητεία , μεσουρανώντας δίκαια.
Ιδανική εξέλιξη για τη Λένα Μαντά αυτό το μυθιστόρημά της , (ίσως το καλύτερό της ως τώρα,).
Τελικά, οι"3 Άσοι"
δεν παρέμειναν ένα απλό "Φουλ του Άσου με Ντάμες" αλλά αποδεικνύονται
ενα εξαίσιο συγγραφικό "Φλος Ρουαγιάλ"!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου