Τρέξε Στον Επόμενο Σταθμό, Βασιλική Λεβεντάκη
Είδος :Aστυνομική Περιπέτεια
Βαθμολογία 8/10
Ύστερα από δύο αξιοσημείωτα έργα ,"(Σ)τα Μονοπάτια Του Καπνού" και τις "Δαιμονισμένες", η Βασιλική Λεβεντάκη εδραιώνει πια για τα καλά τη θέση της στον χώρο του Αστυνομικού Βιβλίου και μας χαρίζει ένα καταιγιστικό μυθιστόρημα: "Τρέξε Στον Επόμενο Σταθμό"!, λοιπόν από τις εκδόσεις Λίβάνη.
Αν ο τίτλος και μόνο ανεβάζει τους σφυγμούς σας, φανταστείτε τι σας περιμένει στις σελίδες του...
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Η δημοφιλής συγγραφέας αστυνομικών μυθιστορημάτων και φημισμένη διευθύντρια Κέντρου Ψυχικής Υγείας, η Ελβετή Πία Στόκλιν, πέφτει θύμα απαγωγής παραμονές της έκδοσης του νέου της βιβλίου.
Ο Ρόμπερτ Φίσερ, διακεκριμένος ψυχοθεραπευτής αυτοκτονεί στις ράγες του σιδηροδρομικού σταθμού του Κίλχμπεργκ, ενώ η Στόκλιν εντοπίζεται τελικά, άγρια κακοποιημένη, στην περιοχή του Μπελβιού.
Η Ρενάτα Κίμαν, ειδική πράκτορας του FBI ελληνικών καταβολών- λαμβάνει ένα παράξενο μήνυμα που την εμπλέκει σε μια παράξενη υπόθεση.
Κάποιος φαίνεται να αναπαριστά τις σκηνές από το τελευταίο βιβλίο της Στόκλιν και τα ερωτήματα ορθώνονται επιτακτικά:
Τι συνδέει την απαγωγή της Πία Στόκλιν με την αυτοκτονία του Φίσερ;;
Τι συμβολίζουν οι γρίφοι που διαρκώς λαμβάνει η Ρενάτα Κίμαν;
Ποιος θα είναι ο επόμενος στόχος του μανιακού που χτυπά με αθόρυβη ακρίβεια σπέρνοντας τον θάνατο;
Ποιος θα είναι ο επόμενος σταθμός του;'Ποιος θα φτάσει πρώτος στο τέρμα;
Ένα μυθιστόρημα που κινείται σε ρυθμούς πυρετικούς και παραμένει απρόβλεπτο ως το τέλος!
Η συγγραφέας απεμπλέκει την ιστορία της από το ελληνικό τοπίο και μεταφέρει τη δράση της στην κατα τα φαινόμενα φιλήσυχη Ζυρίχη, στήνοντας με ακρίβεια τη σκηνογραφία της πλοκής της στις συνοικίες της ελβετικής πόλης.
Η δράση αρπάζει κατευθείαν τον αναγνώστη, με μια παραστατική σκηνή αυτοκτονίας, κι έκτοτε οι εξελίξεις κόβουν την ανάσα σε ένα σύνολο σφιχτοδεμένο και άρτια ισορροπημένο.
Η "σκηνοθεσία" είναι αμιγώς κινηματογραφική και η πλοκή χωρίζεται σε ευέλικτα κεφάλαια, εναλλάσσοντας οπτικές κι επιτείνοντας τον ρυθμό της δράσης, με το αγωνιώδες εύρημα του χρονομετρητή στην αρχή κάθε κεφαλαίου να ανεβάζει την αδρεναλίνη.
Έχουμε την τυπική τριτοπρόσωπη αφήγηση με την παρεμβολή εύστοχων μονολόγων να υποβάλλει στον αναγνώστη την αίσθηση της απειλής και της παράνοιας που τον περιτριγυρίζει χωρίς να αποκαλύπτει το φύλο του δολοφόνου, (όπως επεσήμαναν πολλοί αναγνώστες).
Στο επίκεντρο μια γοητευτική και πολύ συμπαθής ηρωίδα, η γοητευτική Ρενάτα Κίμαν με μια ελληνική πινελιά στην καταγωγή της!
Γύρω της,αρκετοί άλλοι ενδιαφέροντες χαρακτήρες με το προσωπικό τους δράμα επαρκή ερμηνεία των αντιδράσεων τους.
Ωστόσο στο βιβλίο της Βασιλικής Λεβεντάκη δε συναντάμε ιδιαίτερο συναισθηματισμό, ούτε κάποια ανάδειξη του αισθηματικού στοιχείου, αλλά μια γραφή στρωτή με "αντρικά" στοιχεία και στιγμές ανατριχιαστικής ωμότητας που είναι απαραίτητες για ένα τέτοιο έργο.
Χωρίς να υπάρχουν περιττές περιγραφές, τίποτα δε μένει αναπάντητο και η εικόνα είναι πλήρης.
Κάτι άλλο που με γοήτευσε είναι ο ευφυής συσχετισμός καταστάσεων με διάφορα χωρία της αρχαιοελληνικής γραμματείας .
Αυτές οι φιλοσοφικές ρήσεις προσδίδουν ατμοσφαιρικότητα στο έργο κι εμπνέουν προβληματισμό στους αναγνώστες, αποδεικνύοντας τη συγγραφική ευφυία ενός μυθιστορήματος καλοδουλεμένου στη λεπτομέρεια...
Μια συγγραφέας που θυμάμαι να συσχετίζει πλατωνική φιλοσοφία με έναν ακραίο χαρακτήρα και με το συγκλονιστικό μυστήριο που διέτρεχε το βιβλίο της , ήταν η Έλση Τσουκαράκη , στις "Υπέροχες Γυναίκες"!
Η Βασιλική Λεβεντάκη το πράττει πιο βραχυλογικά κ και στοχευμένα, κατορθώνοντας να τερματίσει αυτή τη διαδρομή ανατρεπτικά, εξάισια ,πλήρως τεκμηριωμένα εγείροντας στον αναγνώστη την ενσυναίσθηση.
Χωρίς να αναλωθεί σε δακρύβρεχτα στιγμιότυπα, η συγγραφέας στο τέλος κατορθώνει να συγκλονίσει τον αναγνώστη με μια απρόσμενη λύση, που θα μας αφήσει με ανοικτό το στόμα
Η ένταση εκτονώνεται αβίαστα (ίσως λίγο πιο γρήγορα από ό,τι θα ήθελα), εμφυσώντας μας ωστόσο ατόφια συγκίνηση.
Πολύ μετά την ..."αποβίβασή" μου στον τερματικό "σταθμό" κουβαλούσα τις εικόνες από τους μουντούς ελβετικούς δρόμους ,τους ήρωες αλλά κυρίως το μήνυμα που άφησε ως απαύγασμα και ιδέα κεντρική η oξυδερκής συγγραφέας:
'"Ουδείς εκών κακός".Ύψιστη αρχή της Ψυχολογίας.
Κανένας δε γίνεται φαύλος με τη θέλησή του και κανένας κακός δεν είναι ευτυχισμένος.
Ένα μήνυμα κέλευσμα στην ανθρωπιά μας και πρόκληση να απλώσουμε μερικές φορές ένα χέρι συγχώρεσης και κατανόησης στον διπλανό.
Ίσως έτσι "τον προλάβουμε" πριν... φτάσει στον Τελευταίο "Σταθμό".
Είδος :Aστυνομική Περιπέτεια
Βαθμολογία 8/10
Αν ο τίτλος και μόνο ανεβάζει τους σφυγμούς σας, φανταστείτε τι σας περιμένει στις σελίδες του...
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Η δημοφιλής συγγραφέας αστυνομικών μυθιστορημάτων και φημισμένη διευθύντρια Κέντρου Ψυχικής Υγείας, η Ελβετή Πία Στόκλιν, πέφτει θύμα απαγωγής παραμονές της έκδοσης του νέου της βιβλίου.
Ο Ρόμπερτ Φίσερ, διακεκριμένος ψυχοθεραπευτής αυτοκτονεί στις ράγες του σιδηροδρομικού σταθμού του Κίλχμπεργκ, ενώ η Στόκλιν εντοπίζεται τελικά, άγρια κακοποιημένη, στην περιοχή του Μπελβιού.
Η Ρενάτα Κίμαν, ειδική πράκτορας του FBI ελληνικών καταβολών- λαμβάνει ένα παράξενο μήνυμα που την εμπλέκει σε μια παράξενη υπόθεση.
Κάποιος φαίνεται να αναπαριστά τις σκηνές από το τελευταίο βιβλίο της Στόκλιν και τα ερωτήματα ορθώνονται επιτακτικά:
Τι συνδέει την απαγωγή της Πία Στόκλιν με την αυτοκτονία του Φίσερ;;
Τι συμβολίζουν οι γρίφοι που διαρκώς λαμβάνει η Ρενάτα Κίμαν;
Ποιος θα είναι ο επόμενος στόχος του μανιακού που χτυπά με αθόρυβη ακρίβεια σπέρνοντας τον θάνατο;
Ποιος θα είναι ο επόμενος σταθμός του;'Ποιος θα φτάσει πρώτος στο τέρμα;
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Καταιγιστικό, φρενήρες και αιματηρό, το νέο μυθιστόρημα της Βασιλικής Λεβεντάκη "Τρέξε Στον Επόμενο Σταθμό" συνιστά ένα καθαρόαιμο αστυνομικό μυθιστόρημα, που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τους ξένους μετρ του είδους!Ένα μυθιστόρημα που κινείται σε ρυθμούς πυρετικούς και παραμένει απρόβλεπτο ως το τέλος!
Η συγγραφέας απεμπλέκει την ιστορία της από το ελληνικό τοπίο και μεταφέρει τη δράση της στην κατα τα φαινόμενα φιλήσυχη Ζυρίχη, στήνοντας με ακρίβεια τη σκηνογραφία της πλοκής της στις συνοικίες της ελβετικής πόλης.
Η δράση αρπάζει κατευθείαν τον αναγνώστη, με μια παραστατική σκηνή αυτοκτονίας, κι έκτοτε οι εξελίξεις κόβουν την ανάσα σε ένα σύνολο σφιχτοδεμένο και άρτια ισορροπημένο.
Η "σκηνοθεσία" είναι αμιγώς κινηματογραφική και η πλοκή χωρίζεται σε ευέλικτα κεφάλαια, εναλλάσσοντας οπτικές κι επιτείνοντας τον ρυθμό της δράσης, με το αγωνιώδες εύρημα του χρονομετρητή στην αρχή κάθε κεφαλαίου να ανεβάζει την αδρεναλίνη.
Έχουμε την τυπική τριτοπρόσωπη αφήγηση με την παρεμβολή εύστοχων μονολόγων να υποβάλλει στον αναγνώστη την αίσθηση της απειλής και της παράνοιας που τον περιτριγυρίζει χωρίς να αποκαλύπτει το φύλο του δολοφόνου, (όπως επεσήμαναν πολλοί αναγνώστες).
Στο επίκεντρο μια γοητευτική και πολύ συμπαθής ηρωίδα, η γοητευτική Ρενάτα Κίμαν με μια ελληνική πινελιά στην καταγωγή της!
Γύρω της,αρκετοί άλλοι ενδιαφέροντες χαρακτήρες με το προσωπικό τους δράμα επαρκή ερμηνεία των αντιδράσεων τους.
Ωστόσο στο βιβλίο της Βασιλικής Λεβεντάκη δε συναντάμε ιδιαίτερο συναισθηματισμό, ούτε κάποια ανάδειξη του αισθηματικού στοιχείου, αλλά μια γραφή στρωτή με "αντρικά" στοιχεία και στιγμές ανατριχιαστικής ωμότητας που είναι απαραίτητες για ένα τέτοιο έργο.
Χωρίς να υπάρχουν περιττές περιγραφές, τίποτα δε μένει αναπάντητο και η εικόνα είναι πλήρης.
Κάτι άλλο που με γοήτευσε είναι ο ευφυής συσχετισμός καταστάσεων με διάφορα χωρία της αρχαιοελληνικής γραμματείας .
Αυτές οι φιλοσοφικές ρήσεις προσδίδουν ατμοσφαιρικότητα στο έργο κι εμπνέουν προβληματισμό στους αναγνώστες, αποδεικνύοντας τη συγγραφική ευφυία ενός μυθιστορήματος καλοδουλεμένου στη λεπτομέρεια...
Μια συγγραφέας που θυμάμαι να συσχετίζει πλατωνική φιλοσοφία με έναν ακραίο χαρακτήρα και με το συγκλονιστικό μυστήριο που διέτρεχε το βιβλίο της , ήταν η Έλση Τσουκαράκη , στις "Υπέροχες Γυναίκες"!
Η Βασιλική Λεβεντάκη το πράττει πιο βραχυλογικά κ και στοχευμένα, κατορθώνοντας να τερματίσει αυτή τη διαδρομή ανατρεπτικά, εξάισια ,πλήρως τεκμηριωμένα εγείροντας στον αναγνώστη την ενσυναίσθηση.
Χωρίς να αναλωθεί σε δακρύβρεχτα στιγμιότυπα, η συγγραφέας στο τέλος κατορθώνει να συγκλονίσει τον αναγνώστη με μια απρόσμενη λύση, που θα μας αφήσει με ανοικτό το στόμα
Η ένταση εκτονώνεται αβίαστα (ίσως λίγο πιο γρήγορα από ό,τι θα ήθελα), εμφυσώντας μας ωστόσο ατόφια συγκίνηση.
Πολύ μετά την ..."αποβίβασή" μου στον τερματικό "σταθμό" κουβαλούσα τις εικόνες από τους μουντούς ελβετικούς δρόμους ,τους ήρωες αλλά κυρίως το μήνυμα που άφησε ως απαύγασμα και ιδέα κεντρική η oξυδερκής συγγραφέας:
'"Ουδείς εκών κακός".Ύψιστη αρχή της Ψυχολογίας.
Κανένας δε γίνεται φαύλος με τη θέλησή του και κανένας κακός δεν είναι ευτυχισμένος.
Ένα μήνυμα κέλευσμα στην ανθρωπιά μας και πρόκληση να απλώσουμε μερικές φορές ένα χέρι συγχώρεσης και κατανόησης στον διπλανό.
Ίσως έτσι "τον προλάβουμε" πριν... φτάσει στον Τελευταίο "Σταθμό".
ΔΕΔΕ ΕΛΙΣΣΑΒΕΤ
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΤΗΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΩΣ
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΤΗΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΩΣ
| |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου