Τετάρτη 23 Αυγούστου 2017

Η ΝΕΟΤΕΡΗ ΝΟΜΠΕΛΙΣΤΡΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΙ Ο ΑΓΩΝΑΣ ΤΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΟΡΦΩΣΗ

                     Δικαίωμα στη Μάθηση, Rebecca Langstone-George
                               Είδος:Παιδικό/Koινωνικό
                                    Βαθμολογία: 10/10
                                 




Ξενόγλωσσος τίτλος FOR THE RIGHT TO LEARN - MALALA YOUSAFZAI'S STORY
ISBN   13 9789601431437
Εκδότης ΛΙΒΑΝΗΣ
Χρονολογία Έκδοσης Μάρτιος 2017
Αριθμός σελίδων 46
Διαστάσεις 29x24
Προτεινόμενες ηλικίες 6-9 ετών
Εικονογράφηση BOCK JANNA
Συγγραφέας/Δημιουργός (Ελληνικά) ΛΑΝΓΚΣΤΟΝ-
ΤΖΟΡΤΖ ΡΕΜΠΕΚΑ

ΤΙΜΗ 9,90ευρώ- 6,93ευρώ

Ποιο παιδί δε μελαγχολεί με τα πρωτοβρόχια του Σεπτέμβρη που προαναγγέλλουν την επιστροφή στα θρανία;
Κι όμως! Για κάποια παιδιά του κόσμου, το Σχολείο, αντι για

δημιουργικό καθήκον και υπόσχεση για το μέλλον, αποτελεί μια απαγόρευση και το βιώνουν μονάχα ως «ένα τσαλαπατημένο δικαίωμα  και άπιαστο όνειρο μιας δικαιότερης ζωής», που οι προκαταλήψεις, η φτώχεια κι ο πόλεμος τούς στερούν βάναυσα!
     Για αυτά τα παιδιά αγωνίστηκε η χαρισματική Μαλάλα Γιουσαφζάι , μαθήτρια από το Πακιστάν, αντιστεκόμενη 
γενναία στον σκοταδισμό κι έγινε- στα 17 της!- η νεότερη κατόχος Βραβείου Νόμπελ Ειρήνης!
            Με αρωγό τον ανοιχτόμυαλο δάσκαλο πατέρα της, Ζιαουντίν, η Μαλάλα από νωρίς, διακρίθηκε στα μαθήματα. Έτσι, διεκδίκησε το δικαίωμα της μόρφωσης για τον εαυτό της και της συμμαθήτριές της- αρχικά, στηρίζοντας φτωχά παιδιά που δεν είχαν για δίδακτρα και κορυφώνοντας τη δράση της το 2008, όταν οι Ταλιμπάν έκλεισαν επισήμως όλα τα σχολεία για τα κορίτσια, στις περιοχές ελέγχου τους!
           Αντιπαρατάσσοντας μια ψυχή διψασμένη για φως και Γνώση, η Μαλάλα αντιστάθηκε στην ισλαμική τρομοκρατία και πεισματικά συνέχισε το σχολείο, παρέα με κάποιες τολμηρές συμμαθήτριές της, γνωστοποιώντας παράλληλα μέσω του διαδικτύου, σε όλον τον κόσμο την κατάφωρη παραβίαση ανθρώπινων δικαιωμάτων στη χώρα της!
         Ως απόρροια τούτου, δέχθηκε δολοφονική επίθεση από τους εξτρεμιστές, που έστρεψε τα φώτα της δημοσιότητας πάνω της και την ανέδειξε σε παγκόσμιο σύμβολο, προσφέροντάς της μια νέα ζωή στη Μεγάλη Βρετανία!
           Εκεί, ευτυχώς μπόρεσε να ξεπεράσει τον τραυματισμό της στο κεφάλι και να ατενίσει με αισιοδοξία τη ζωή , έχοντας στο ενεργητικό της την ανώτατη παγκόσμια διάκριση -το Νομπελ Ειρήνης και την οικονομική άνεση να στηρίξει το όραμά της εμπράκτως, (μέσα από το ομώνυμο Ίδρυμά της και πλήθος διαλέξεων που κινητοποίησαν όλον τον κόσμο!)
            Αυτήν τη συγκλονιστική ιστορία, θάρρους, ανθρωπιάς κι αφύπνισης μεταφέρει σε παιδιά -κυρίως Δημοτικού- το παιδικό βιβλίο της Rebecca Langston-George «ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗ ΜΑΘΗΣΗ, που με έυληπτο κι ανώδυνο τρόπο ιχνηλατεί την επίπονη πορεία της Μαλάλα Γιουσαφζάι από τις κοιλάδες
του Πακισταν, στο πάνθεον των παγκόσμιων προσωπικοτήτων που πάλεψαν για τα ανθρώπινα δικαιώματα.
       Καθοριστικός παράγοντας της γοητείας αυτού του βιβλίου αποτελεί κι η εξαίσια εικονογράφηση από την Janna Bock, η οποία ισορροπεί ανάμεσα στην αληθοφάνεια και το όνειρο, την εκφραστικότητα και την αφαίρεση, που χαρτογραφούν τον συναισθηματικό κόσμο των ηρώων, αλλά λειαίνουν την ωμή βία, αποδίδοντάς την σε συμβολικό επίπεδο.
        Πανδαισία χρωματικών μοτίβων, ελκυστική- ιδίως στα παιδικά μάτια.
         Πρόσωπα καλοσχηματισμένα και συμπαθητικά, με μάτια μεγάλα
        Τοπία γραφικά και εναλλασσόμενα, από τη μακρινή χώρα-πιυ αντιπαραβάλλουν την ωραιότητα της φύσης με τη φρίκη του πολέμου, απορροφούν το παιδί σε ένα μοναδικό ταξίδι συγκίνησης και κοινωνικής ευαισθητοποίησης…
         Η ιστορία της Μαλάλα έιναι δοσμένη με ρεαλισμό, σχηματίζοντας ένα αξιομίμητο πρότυπο στα μάτια των μικρών , εύπλαστων αναγνωστών!
              Το βιβλίο προσφέρεται ιδανικά για διδακτική αξιοποίηση στην τάξη και προβληματισμό των μαθητών, καλύπτοντας πολλά θεματικά πεδία του Αναλυτικού Προγράμματος (Λογοτεχνία, Γλώσσα, Φιλαναγνωσία, Αγωγή του Πολίτη, Θρησκευτικά-ακόμη Ευλελικτη Ζώνη-project).
Ανιχνεύουμε αρχικά τα συναισθήματα των παιδιών για το σχολείο(και τα αρνητικά).
Διερωτώμαστε για τη χρησιμότητά του στη ζωή.
        Κατόπιν διαβάζουμε την ιστορία της Μαλάλα στην τάξη μας...
Την αναλύουμε με κλασσικές δραστηριότητες επί της ιστορίας, (Συναισθήματα για την ηρωίδα,(Λογοτεχνία)
Ζωγραφική πάνω σε επεισόδια αυτής της περίπτωσης (Εικαστικά)
Υποθέσεις για την αιτία που οι Ταλιμπάν απαγορεύουν το σχολείο!(Ιστορία -Γλώσσα)
Συγκρίσεις με άλλες περιόδους της ιστορίας που το σχολειο ήταν απαγορευμένο και προορισμένο για λίγους!(Ιστορία)
Αντιπαραβολή με την παιδεία άλλων χωρών!(Γεωγραφία_)
γιατί η τυραννία στηρίζεται στην αμάθεια του λαού και παρόμοιους στοχασμούς κ.λ.π.)
        Με έναν εύστοχο χειρισμό, το βιβλίο μπορεί να αγγίξει βαθιά την ψυχή των μαθητών και να διεγείρει τη σκέψη τους, οδηγώντας τους στα μονοπατια γόνιμων προβληματισμών, λίγο πέρα από τον μικρόκοσμό τους!
           Όλα αυτά αποκτούν αξία ιδιαίτερα στη σημερινή εποχή που οι προσφυγικές ροές κατακλυζουν τη χώρα , φέρνοντας την κοινωνία μας αντιμέτωπη με τις συνέπειες του πολέμου τους αθώους και τη δυστυχία των απλών ανθρώπων που επιζητούν "μια ανθρώπινη ζωή που να μην τους τσαλαπατούν τα όνειρα" όπως λέει ο Λειβαδίτης, όπως λεεί ο Λειβαδίτης στο έργο "Αυτο το Αστέρι Είναι Για Όλους" !
             Μετά από αυτήν την αναγνωστική εμπειρία, τα παιδιά μας ίσως στοχαστούν λιγάκι, πέρα από τα καθημερινά τους ζητήματα.
Ίσως, κάπου νιώσουν τη σχολική τους κούραση να απαλύνεται, στη σκέψη ότι απολαμβάνουν  εκείνο που τόσα παιδιά στερούνται, καταδικασμένα στην εξαθλίωση και το μίσος.
           Ίσως τα παιδιά μας, αποκτώντας οικουμενική συνείδηση, προσπαθήσουν, κάποτε, αυτό που οραματίστηκε η Mαλάλα Γιουσαφζάι:
Mε ένα βιβλίο, ένα μολύβι, και τον δάσκαλό τους να αλλάξουν- κι αυτά- τον κόσμο”!
Καλή Σχολική Χρονιά!    


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου