Μυρωδιά Από Σανίδι, Κώστας Κρομμύδας
Είδος Αισθηματικό
Βαθμολογία 10/10
Ο Κώστας Κρομμύδας, αυτή τη φορά, ενισχύει την πένα του με την πρότερη ιδιότητά του ως ηθοποιός σε μια σύμπραξη των δυο χώρων που αποτελούν τα διαχρονικά του πάθη:
ΚΩΣΤΑΣ ΚΡΟΜΜΥΔΑΣ -ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
Ο Κώστας Κρομμύδας γεννήθηκε στις 8 Μαρτίου του 1971 στα Τρίκαλα. Για δύο χρόνια σπούδασε στο ΤΕΙ Νοσηλευτικής Αθήνας, το οποίο εγκατέλειψε μετά την είσοδό του στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου το 1992. Από τη σχολή αποφοίτησε το 1995. Για πέντε συνεχόμενα έτη παρακολούθησε τα σεμινάρια του Ανδρέα Μανωλικάκη πάνω στη μέθοδο διδασκαλίας του Actors Studio. Επίσης, υπήρξε μέλος των "Χορικών" της Ζουζού Νικολούδη για δύο χρόνια. Ασχολήθηκε με τον χορό και έλαβε μέρος σε πλήθος χορευτικών παραστάσεων με διάφορες ομάδες. Παρακολούθησε ακόμα πολλά σεμινάρια υποκριτικής, κίνησης και χορού με Έλληνες και ξένους δασκάλους.
Είδος Αισθηματικό
Βαθμολογία 10/10
Θέατρο και...Βιβλίο, λοιπόν, σε έναν συνδυασμό που μας ταξιδεύει σε αλλοτινές, πιο ανυποψίαστες και λαμπερές εποχές για να αποθεώσει τον επαναστάτη έρωτα!
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Η Μάρω Κούρτη μια νεαρή δημοσιογράφος κατορθώνει με κόπο, να εξασφαλίσει συνέντευξη με τον απρόσιτο θρύλο του Ελληνικού Θεάτρου, Νικόλα Δούκα, που έχει αποσυρθεί στη βίλα του.
Για κακή της τύχη φτάνει με καθυστέρηση για να βρεθεί μπροστά σε έναν επιβλητικό, βλοσυρό οικοδεσπότη, ο οποίος θα την αιφνιδιάσει ωστόσο, επιλέγοντας εκείνη για να συγγράψει τη βιογραφία του.
Όσο περνά ο καιρός ο Νικόλας Δούκας ανοίγει την ψυχή του στη νεαρή δημοσιογράφο ξετυλίγοντας την τραγική του ιστορία όπως στιγματίστηκε από τη μοιραία του σχέση μς την πρωταγωνίστρια Λυδία Ρανιέρη.
Η τρυφερή σχέση που θα αναπτυχθεί με τον θρυλικό ηθοποιό θα οδηγήσει τελικά τη Μάρω στο δικό της δρόμο για την αυτογμωσία και την δική της ολοκλήρωση...
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Ο Κώστας Κρομμύδας εδραιώνει τη θέση του ανάμεσα στις δυναμικές πένες της γενιάς του με το έκτο του μυθιστόρημα, που συνιστά το πιο μεστό του βιβλίο, κουβαλώντας ενα βαρύ συναισθηματικό φορτίο που αγγίζει τον καθένα.
"Η Μυρωδιά Από Σανίδι" κινείται στα πλαίσια ενός ερωτα σπαρακτικού όπως συμβαίνει γενικότερα, με τα έργα του Κρομμύδα που- όλα τους- συνατιώνται σε αυτόν τον κοινό παρονομαστή, όσο κι αν το καθένα διατηρεί την πρωτοτυπία του.
"Η Μυρωδιά Από Σανίδι" μιλά για τον έρωτα, αφήνοντας τα γραφικά τοπία προηγούμενων έργων (Ουρανόεσσα, Θύελλα) για να "κρυφτεί", αυτήν τη φορά,στα συναρπαστικά παρασκήνια, του θεάτρου, ψηλαφώντας το σκοτάδι πίσω από τους προβολείς και τις βελούδινες κουρτίνες της αυλαίας!
Ένα βιβλίο με γλωσσική αρμονία και ιδανικές ισορροπίες που εμπνέουν συναισθήματα χωρίς να τα εκβιάζουν.
Παρά τη φαινομενική απλότητα της ιστορίας ο Κώστας Κρομμύδας δεν υποπίπτει σε κοινοτυπίες χαρίζοντας ένα μυθιστόρημα που κυλά και παρασέρνει αβίαστα στη δίνη του χωρίς καλά καλά να το αντιληφθείς καθώς γυρίζεις ανυπόμονα τις σελίδες του.
Και" Η Μυρωδιά Από Σανίδι" είναι επίσης δομημένη, κατά την προσφιλή συνήθεια του συγγραφέα, σε διττό χρονικό άξονα:
Μια αφορμή από τη σύγχρονη εποχή, ατενίζει ένα νοσταλγικό χθες που κυοφόρησε μυστικά και πάθη.
Πρώτη φορά, εντούτοις, ο βασικός αφηγητής του παρόντος που αναζητά τον δρόμο του, σε πρώτο πρόσωπο, είναι γυναίκα κι όχι άντρας όπως στα προηγούμενά του.
Η δημοσιογράφος Μάρω μιλά για τη μοναδική της συνάντηση με τον σπουδαίο πρωταγωνιστή Νικόλα Δούκα., που θαυμασε -κι όχι άδικα- ως μέντορα.
Οι αφηγησεις του ηλικιωμένου πλέον ηθοποιού σε κείνη ανοίγουν το παράθυρο σε μια μεγάλη αγάπη, που την ανακαλύπτουμε κλιμακωτά μέσα από το κασετοφωνάκι της δημοσιογράφου.
Ο ίδιος ο Νικόλας Δούκας σπάει ανεξήγητα τη μοναχικότητά του κι εκχωρεί τα κλειδιά της ψυχής του σε μια σχέση πατρική που σκορπίζει ζεστασιά με τη διάφανη τρυφερότητά της
Τη συνοδεύει όμως η απορία γιατί άραγε εκείνος ο φημισμένος άντρας αφέθηκε στη γλυκιά αυτήν συνηθισμένη κοπέλα;
Ο γηραιός Νικόλας Δούκας,γενικότερα, επιβάλλει τη στιβαρή του παρουσία σε όλες τις σελίδες υπερτερώντας κάθε άλλου προσώπου στο βιβλίο, κι είναι εκείνος που επιλέγει πότε θα ξεπηδήσουν οι μνήμες ενός ερωτευμένου άντρα που έζησε το απόλυτο.
Ένας εκούσιος δέσμιος μιας αγάπης που τα δίνει όλα.
Μια γυναίκα άπιαστη σαν αερικό, εύθραυστη σαν κλαράκι μυγδαλιάς, βακχικά ερωτική σαν ακόλουθος διονυσιακής συντροφιάς.Συνάμα όμως και απέραντα τραγική.
Ένα ζευγάρι συμπληρωματικό όπως η φωτιά και το νερό και μέσα σε όλα το αμμόνι της Τέχνης που σφυρηλατεί ψυχές..Κάπου εδώ παρεισφρέει το Άρωμα από Σανίδι.Μυρωδιά αρωμάτων, λουλουδιών κι έξαψης.Καμιά φορά και μυρωδιά θανάτου...
Εκεί που το Εγώ γίνεται πρόσφορο για να τεμαχιστεί σε χιλιάδες άλλα, καθώς διαθλάται μέσα από τις "ψυχές" που ποιεί, συνομιλώντας με την Αιωνίότητα.
Μύστες της Τέχνης και του έρωτα οι πρωταγωνιστές μας, δίνοντας υπόσταση στα ίδια τα βιώματα του ηθοποιού- συγγραφέα!
Ένα δίδυμο, που για τον αναγνώστη κομίζει αναγνωρίσιμα ίσως στοιχεία από μια γοητευτική "μυθολογία" του Ελληνικού Θεάτρου και μιας νοσταλγικής Αθήνας που χάθηκε ανεπιστρεπτί μαζί μετα γιασεμιά της κάτω από το τσιμέντο και το στρες.
Παρόλαυτα, το ζευγάρι μας αναπτύσσει τη δική του αυτόνομη δυναμική, παρασύροντάς μας στο προσωπικό του δράμα.
Πλάι τους κι άλλα πρόσωπα σε μια ιστορία που αναδεικνύει αξίες όπως η αφοσίωση κι η μεγαλοψυχία η καλοσύνη που υπερβαίνει τον πληγωμένο εγωισμό.
Με τη μυθοπλασία συμπλέκονται και πραγματικά περιστατικά με κορυφαίο την τολμηρή μεταφορά που επεχείρησε ο καινοτόμος πρωτεργάτης του Ελεύθερου Θεάτρου, Κάρολος Κουν στους Όρνιθες του Αριστοφάνη με μάρτυρες το κοινό της Θεσσαλονίκης και τις αντικρουόμενες αντιδράσεις.
Αυτή η στιγμή θα γίνει απαρχή για ένα γαιτανάκι εξελίξεων που ισορροπεί ανάμεσα στο ψυχικό μεγαλείο και τον απώτατο πόνο.
Στην πορεία αυτή παρελαύνουν κορυφαίοι θεατρικοί δημιουργοί από τον Ευρυπίδη και τον Σαίξπηρ μέχρι τον Τεννεσι Ουίλλιαμας και τον Φρεντερίκο Γκαρθία Λόρκα.
Τα χωρία λειτουργούν σαν προοίμια καταστάσεων στις ζωές των πρωταγωνιστων.
Το κείμενο του Κώστα Κρομμύδα- περισσότερο από κάθε άλλο του- αποκτά ένα δεύτερο επίπεδο ανάγνωσης:
"Η Μυρωδιά Από Σανίδι",δηλαδή, διατρέχει αυτές τις σπουδαίες στιγμές του Παγκόσμιου Θεάτρου- όχι με τη ματαιοδοξία ενός ρηχού φιλολογικού εμπλουτισμού:
Μέσα από τις στιγμές των κεντρικών ηρώων, σταθμοί του παγκόσμιου ρεπερτορίου προσλαμβάνουν τώρα συμβολικές διαστάσεις- νευραλγικές για την εξέλιξη της πλοκής και των χαρακτήρων, προδίδοντας στο μυθιστόρημα αυτό μια αλληγορική χροιά.
Η ίδια η αγάπη του Νικόλα και της Λυδίας ενόσο ξετυλίγεται στον χρόνο, συνιστά ένα διακειμενικό κράμα που συνενώνει την παραφορά της Μπλανς, την απόγνωση του Κοκτώ, τη μοναξιά της Γέρμα , την παράνοια της Μήδειας.
Επιδέξια ο Κώστας Κρομμύδας επιστρατεύει την άλλη ιδιότητα ως Δάσκαλος του Θεάτρου, αναδεικνύοντας την παιδευτική αξία έργων παγκόσμιας ακτινοβολίας, (που μετέφρασε, μάλιστα, ο ίδιος.)
Ο θεατρικός λόγος κορυφαίων δραματουργών και τα πάθη των διαχρονικών ηρώων τους ανάγονται εν τέλει σε κιβωτο της απώτατης υπαρξιακής αλήθειας, που τα πρόσωπα στον Κρομμύδα καλούνται να αντικρύσουν σπάζοντας τις αλυσίδες του εγωισμού.
Οι αποκαλύψεις σκηνοθετημένες με μαεστρία επιφυλάσσουν ένα κρεσέντο αλησμόνητο σε ένα φινάλε γεμάτο ανθρωπιά, πάθος και φως -αντάξιο όλης της θεατρικής παράδοσης που υμνεί το βιβλίο αυτό.
Το σχήμα της αριστοτελικής κάθαρσης λειτουργεί υποδειγματικά στη Μυρωδιά Από Σανίδι του Κώστα Κρομμύδα, ιχνηλατώντας τη Μυσταγωγία της Τέχνης που αναβαπτίζει τον θνητό άνθρωπο σε κληρονόμο του Ουρανού...
"Η Μυρωδιά Από Σανίδι" κινείται στα πλαίσια ενός ερωτα σπαρακτικού όπως συμβαίνει γενικότερα, με τα έργα του Κρομμύδα που- όλα τους- συνατιώνται σε αυτόν τον κοινό παρονομαστή, όσο κι αν το καθένα διατηρεί την πρωτοτυπία του.
"Η Μυρωδιά Από Σανίδι" μιλά για τον έρωτα, αφήνοντας τα γραφικά τοπία προηγούμενων έργων (Ουρανόεσσα, Θύελλα) για να "κρυφτεί", αυτήν τη φορά,στα συναρπαστικά παρασκήνια, του θεάτρου, ψηλαφώντας το σκοτάδι πίσω από τους προβολείς και τις βελούδινες κουρτίνες της αυλαίας!
Ένα βιβλίο με γλωσσική αρμονία και ιδανικές ισορροπίες που εμπνέουν συναισθήματα χωρίς να τα εκβιάζουν.
Παρά τη φαινομενική απλότητα της ιστορίας ο Κώστας Κρομμύδας δεν υποπίπτει σε κοινοτυπίες χαρίζοντας ένα μυθιστόρημα που κυλά και παρασέρνει αβίαστα στη δίνη του χωρίς καλά καλά να το αντιληφθείς καθώς γυρίζεις ανυπόμονα τις σελίδες του.
Και" Η Μυρωδιά Από Σανίδι" είναι επίσης δομημένη, κατά την προσφιλή συνήθεια του συγγραφέα, σε διττό χρονικό άξονα:
Μια αφορμή από τη σύγχρονη εποχή, ατενίζει ένα νοσταλγικό χθες που κυοφόρησε μυστικά και πάθη.
Πρώτη φορά, εντούτοις, ο βασικός αφηγητής του παρόντος που αναζητά τον δρόμο του, σε πρώτο πρόσωπο, είναι γυναίκα κι όχι άντρας όπως στα προηγούμενά του.
Η δημοσιογράφος Μάρω μιλά για τη μοναδική της συνάντηση με τον σπουδαίο πρωταγωνιστή Νικόλα Δούκα., που θαυμασε -κι όχι άδικα- ως μέντορα.
Οι αφηγησεις του ηλικιωμένου πλέον ηθοποιού σε κείνη ανοίγουν το παράθυρο σε μια μεγάλη αγάπη, που την ανακαλύπτουμε κλιμακωτά μέσα από το κασετοφωνάκι της δημοσιογράφου.
Ο ίδιος ο Νικόλας Δούκας σπάει ανεξήγητα τη μοναχικότητά του κι εκχωρεί τα κλειδιά της ψυχής του σε μια σχέση πατρική που σκορπίζει ζεστασιά με τη διάφανη τρυφερότητά της
Τη συνοδεύει όμως η απορία γιατί άραγε εκείνος ο φημισμένος άντρας αφέθηκε στη γλυκιά αυτήν συνηθισμένη κοπέλα;
Ο γηραιός Νικόλας Δούκας,γενικότερα, επιβάλλει τη στιβαρή του παρουσία σε όλες τις σελίδες υπερτερώντας κάθε άλλου προσώπου στο βιβλίο, κι είναι εκείνος που επιλέγει πότε θα ξεπηδήσουν οι μνήμες ενός ερωτευμένου άντρα που έζησε το απόλυτο.
Ένας εκούσιος δέσμιος μιας αγάπης που τα δίνει όλα.
Μια γυναίκα άπιαστη σαν αερικό, εύθραυστη σαν κλαράκι μυγδαλιάς, βακχικά ερωτική σαν ακόλουθος διονυσιακής συντροφιάς.Συνάμα όμως και απέραντα τραγική.
Ένα ζευγάρι συμπληρωματικό όπως η φωτιά και το νερό και μέσα σε όλα το αμμόνι της Τέχνης που σφυρηλατεί ψυχές..Κάπου εδώ παρεισφρέει το Άρωμα από Σανίδι.Μυρωδιά αρωμάτων, λουλουδιών κι έξαψης.Καμιά φορά και μυρωδιά θανάτου...
Εκεί που το Εγώ γίνεται πρόσφορο για να τεμαχιστεί σε χιλιάδες άλλα, καθώς διαθλάται μέσα από τις "ψυχές" που ποιεί, συνομιλώντας με την Αιωνίότητα.
Μύστες της Τέχνης και του έρωτα οι πρωταγωνιστές μας, δίνοντας υπόσταση στα ίδια τα βιώματα του ηθοποιού- συγγραφέα!
Το ζευγάρι του Δούκα και της Ρανιέρη φέρνει ευθέως στη μνήμη τη στιβαρότητα πρωταγωνιστών βεληνεκούς όπως ένας Μινωτής και μια Παξινού.
Αμυδρά γεννά μνήμες από το αλησμόνητο πάθος και τις σκοτεινές στιγμές της ταλανισμένης Έλλης Λαμπέτη και του αινιγματικού Δημήτρη Χορν σε αρκετές στιγμές, ενώ την ίδια στιγμή θυμίζει τη διαχρονική- καλλιτεχνική κι ερωτική- ταύτιση της Έλλης Φωτίου και του Στέφανου Ληναίου.Ένα δίδυμο, που για τον αναγνώστη κομίζει αναγνωρίσιμα ίσως στοιχεία από μια γοητευτική "μυθολογία" του Ελληνικού Θεάτρου και μιας νοσταλγικής Αθήνας που χάθηκε ανεπιστρεπτί μαζί μετα γιασεμιά της κάτω από το τσιμέντο και το στρες.
Παρόλαυτα, το ζευγάρι μας αναπτύσσει τη δική του αυτόνομη δυναμική, παρασύροντάς μας στο προσωπικό του δράμα.
Πλάι τους κι άλλα πρόσωπα σε μια ιστορία που αναδεικνύει αξίες όπως η αφοσίωση κι η μεγαλοψυχία η καλοσύνη που υπερβαίνει τον πληγωμένο εγωισμό.
Με τη μυθοπλασία συμπλέκονται και πραγματικά περιστατικά με κορυφαίο την τολμηρή μεταφορά που επεχείρησε ο καινοτόμος πρωτεργάτης του Ελεύθερου Θεάτρου, Κάρολος Κουν στους Όρνιθες του Αριστοφάνη με μάρτυρες το κοινό της Θεσσαλονίκης και τις αντικρουόμενες αντιδράσεις.
Αυτή η στιγμή θα γίνει απαρχή για ένα γαιτανάκι εξελίξεων που ισορροπεί ανάμεσα στο ψυχικό μεγαλείο και τον απώτατο πόνο.
Στην πορεία αυτή παρελαύνουν κορυφαίοι θεατρικοί δημιουργοί από τον Ευρυπίδη και τον Σαίξπηρ μέχρι τον Τεννεσι Ουίλλιαμας και τον Φρεντερίκο Γκαρθία Λόρκα.
Τα χωρία λειτουργούν σαν προοίμια καταστάσεων στις ζωές των πρωταγωνιστων.
Το κείμενο του Κώστα Κρομμύδα- περισσότερο από κάθε άλλο του- αποκτά ένα δεύτερο επίπεδο ανάγνωσης:
"Η Μυρωδιά Από Σανίδι",δηλαδή, διατρέχει αυτές τις σπουδαίες στιγμές του Παγκόσμιου Θεάτρου- όχι με τη ματαιοδοξία ενός ρηχού φιλολογικού εμπλουτισμού:
Μέσα από τις στιγμές των κεντρικών ηρώων, σταθμοί του παγκόσμιου ρεπερτορίου προσλαμβάνουν τώρα συμβολικές διαστάσεις- νευραλγικές για την εξέλιξη της πλοκής και των χαρακτήρων, προδίδοντας στο μυθιστόρημα αυτό μια αλληγορική χροιά.
Η ίδια η αγάπη του Νικόλα και της Λυδίας ενόσο ξετυλίγεται στον χρόνο, συνιστά ένα διακειμενικό κράμα που συνενώνει την παραφορά της Μπλανς, την απόγνωση του Κοκτώ, τη μοναξιά της Γέρμα , την παράνοια της Μήδειας.
Επιδέξια ο Κώστας Κρομμύδας επιστρατεύει την άλλη ιδιότητα ως Δάσκαλος του Θεάτρου, αναδεικνύοντας την παιδευτική αξία έργων παγκόσμιας ακτινοβολίας, (που μετέφρασε, μάλιστα, ο ίδιος.)
Ο θεατρικός λόγος κορυφαίων δραματουργών και τα πάθη των διαχρονικών ηρώων τους ανάγονται εν τέλει σε κιβωτο της απώτατης υπαρξιακής αλήθειας, που τα πρόσωπα στον Κρομμύδα καλούνται να αντικρύσουν σπάζοντας τις αλυσίδες του εγωισμού.
Οι αποκαλύψεις σκηνοθετημένες με μαεστρία επιφυλάσσουν ένα κρεσέντο αλησμόνητο σε ένα φινάλε γεμάτο ανθρωπιά, πάθος και φως -αντάξιο όλης της θεατρικής παράδοσης που υμνεί το βιβλίο αυτό.
Το σχήμα της αριστοτελικής κάθαρσης λειτουργεί υποδειγματικά στη Μυρωδιά Από Σανίδι του Κώστα Κρομμύδα, ιχνηλατώντας τη Μυσταγωγία της Τέχνης που αναβαπτίζει τον θνητό άνθρωπο σε κληρονόμο του Ουρανού...
ΚΩΣΤΑΣ ΚΡΟΜΜΥΔΑΣ -ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
Ο Κώστας Κρομμύδας γεννήθηκε στις 8 Μαρτίου του 1971 στα Τρίκαλα. Για δύο χρόνια σπούδασε στο ΤΕΙ Νοσηλευτικής Αθήνας, το οποίο εγκατέλειψε μετά την είσοδό του στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου το 1992. Από τη σχολή αποφοίτησε το 1995. Για πέντε συνεχόμενα έτη παρακολούθησε τα σεμινάρια του Ανδρέα Μανωλικάκη πάνω στη μέθοδο διδασκαλίας του Actors Studio. Επίσης, υπήρξε μέλος των "Χορικών" της Ζουζού Νικολούδη για δύο χρόνια. Ασχολήθηκε με τον χορό και έλαβε μέρος σε πλήθος χορευτικών παραστάσεων με διάφορες ομάδες. Παρακολούθησε ακόμα πολλά σεμινάρια υποκριτικής, κίνησης και χορού με Έλληνες και ξένους δασκάλους.
Έχει συμμετάσχει σε πολλές τηλέοπτικές σειρές, στο θέατρο καθώς και το σινεμά. Η πρώτη τηλεοπτική παραγωγή στην οποία συμμετείχε ήταν η σειρά "Βαμμένα κόκκινα μαλλιά".
Το 2017 συμμετείχε στον τρίτο κύκλο της δημοφιλούς αγγλικής τηλεοπτικής σειράς «The Durrells».
Τον Μάιο του 2012 εκδόθηκε το πρώτο του βιβλίο
«Μπαμπά, μεγάλωσέ με»
Ton Μάιο του 2013 το πρώτο του μυθιστόρημα
«Η ζωή που έλειπε» που ένα χρόνο μετά αναδείχθηκε ως ένα από τα δέκα συγκινητικότερα βιβλία της χρονιάς.
Τον Ιούνιο του 2014 από τις Εκδόσεις Διόπτρα κυκλοφόρησε το δεύτερό του μυθιστόρημα «Ογκρέσα»,
που αναδείχθηκε στα δέκα καλύτερα στην κατηγορία «ερωτικός χαρακτήρας».
Τον Μάιο του 2015 κυκλοφόρησε το τρίτο του μυθιστόρημα με τίτλο «Μη με λησμόνει» που επίσης αναδείχθηκε στα καλύτερα βιβλία στην κατηγορία «Ηρωίδα Έμπνευση».
Τον Μάιο του 2016 εκδόθηκε το μυθιστόρημά του με τίτλο, Ουρανόεσσα που αναδείχθηκε το καλύτερο μυθιστόρημα της χρονιάς στην κατηγορία «Ηρωίδα έμπνευση» στα βραβεία βιβλίου των Public το 2017.Τον Οκτώβριο του 2016 επανακυκλοφορεί με νέα επιμέλεια και εξώφυλλο το πρώτο του μυθιστόρημα «Η ζωή που έλειπε» από τις εκδόσεις Διόπτρα. Το ίδιο βιβλίο κυκλοφορεί πλέον και στα Αγγλικά με τον τίτλο «Cave of Silence».
Τον Μάιο του 2016 εκδόθηκε το μυθιστόρημά του με τίτλο, Ουρανόεσσα που αναδείχθηκε το καλύτερο μυθιστόρημα της χρονιάς στην κατηγορία «Ηρωίδα έμπνευση» στα βραβεία βιβλίου των Public το 2017.Τον Οκτώβριο του 2016 επανακυκλοφορεί με νέα επιμέλεια και εξώφυλλο το πρώτο του μυθιστόρημα «Η ζωή που έλειπε» από τις εκδόσεις Διόπτρα. Το ίδιο βιβλίο κυκλοφορεί πλέον και στα Αγγλικά με τον τίτλο «Cave of Silence».
Τον Απρίλιο του 2017 κυκλοφόρησε το πέμπτο του μυθιστόρημα με τίτλο «Φως μέσα στη θύελλα».
To 2018 κυκλοφόρησε το νέο του μυθιστόρημα Μυρωδιά Από Σανίδι.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου