Γύρω- Γύρω Όλοι (2), M.J. Arlidge
Είδος Αστυνομικό Θρίλερ (άνω των 18)
Βαθμολογία 10/10
ISBN:978-960-364-936-6
Εκδοσεις Διόπτρα
Ξενόγλωσσος Τίτλος:POP GOES THE WEASEL
Μεταφραστής:Σοφία Τάπα
Έκδοση:2η
Ημερομηνία έκδοσης:11/11/2015
Αριθμός σελίδων:416
Τιμή 14 ευρώ
Χώρα προέλευσης:Ηνωμένο Βασίλειο
Ο Arlidge επανέρχεται αποφασισμένος να καθιερωθεί στους κορυφαίους του σύγχρονού αστυνομικού θρίλερ με μια περιπέτεια γεμάτη σασπένς, ανατροπές κι έντονο το δραματικό στοιχείο.
Πασχίζοντας να επουλώσει τα τραύματα από τις καταιγιστικές αποκαλύψεις κ την τραγική έκβαση του "Αμπε Μπα Μπλομ" η επιθεωρήτρια Έλεν Γκρέις μαζί με την ομάδα της καλείται σε ένα αποτρόπαιο παιχνίδι όπου γυρίζουν Γύρω Γύρω Όλοι από τα ανατριχιαστικά διαπιστευτήρια ενός ακόμη μανιακού δολοφόνου...
Είδος Αστυνομικό Θρίλερ (άνω των 18)
Βαθμολογία 10/10
ISBN:978-960-364-936-6
Εκδοσεις Διόπτρα
Ξενόγλωσσος Τίτλος:POP GOES THE WEASEL
Μεταφραστής:Σοφία Τάπα
Έκδοση:2η
Ημερομηνία έκδοσης:11/11/2015
Αριθμός σελίδων:416
Τιμή 14 ευρώ
Χώρα προέλευσης:Ηνωμένο Βασίλειο
Ο Arlidge επανέρχεται αποφασισμένος να καθιερωθεί στους κορυφαίους του σύγχρονού αστυνομικού θρίλερ με μια περιπέτεια γεμάτη σασπένς, ανατροπές κι έντονο το δραματικό στοιχείο.
Πασχίζοντας να επουλώσει τα τραύματα από τις καταιγιστικές αποκαλύψεις κ την τραγική έκβαση του "Αμπε Μπα Μπλομ" η επιθεωρήτρια Έλεν Γκρέις μαζί με την ομάδα της καλείται σε ένα αποτρόπαιο παιχνίδι όπου γυρίζουν Γύρω Γύρω Όλοι από τα ανατριχιαστικά διαπιστευτήρια ενός ακόμη μανιακού δολοφόνου...
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Ένας χρόνος έχει περάσει από τα τραγικά γεγονότα με τη σαδίστρια δολοφόνο που συνελάμβανε σε δυάδες τα θύματα της, φέρνοντας τα στα όρια της αντοχής και της ενοχής.
Η σκληροτράχηλη επιθεωρήτρια Έλεν κι η γλυκιά αστυφύλακας Τσάρλι προσπαθούν να συνέλθουν από όσα έχασαν την τρόμερή νύχτα της σύλληψης "της", η οποία τους στέρησε έναν πιστό φίλο, ένα αγέννητο μωρό και μιαν αδελφή.
Το Σάουθάμπτον, τώρα, αναστατώνεται ξανά, όταν ευυπόληπτοι οικογενειάρχες βρίσκονται κατακρεουργημένοι- με τους οικείους τους να λαμβάνουν ως στερνό τους ενθύμιο και υπογραφή του δολοφόνου, την κατακρεουργημένη καρδιά τους, σε μια αντρεστραμμένη εκδοχή του Τζακ του Αντεροβγάλτη.
Η αινιγματική Έλεν Γκρέις, βαθιά πληγωμένη από τη ανάδυση του τραυματικού της παρελθόντος κι από τους γύρω της, καλείται να συμφιλιωθεί οριστικά με τις απώλειές της ώστε να ανακαλύψει απρόσκοπτα τι πυροδοτεί την παραληρηματική οργή του δολοφόνου.
Κι όσο το αίμα ρέει στις κακόφημους δρόμους του Σάουθαμπτον η Έλεν συναντά απροσδόκητα εμπόδια και την άσπονδο εχθρό της Εμίλια Γκαρανίτα επιθετικότερη από ποτέ...
Με την καριέρα της στην κόψη του ξυραφιού, η Έλεν θα οδηγηθεί σε μια αλήθεια τραγική, όπου ορθώνονται ξανά δαίμονες που στοιχειώνουν και την ίδια.
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Ο Arlidge έκανε μια θεαματική είσοδο με το ΑμπεΜπαΜπλομ
Το Γύρω -Γύρω Όλοι είναι το δεύτερο βιβλίο με την Έλεν Γκρέις και ξεπέρασε σε αγωνία, φρίκη κι οδύνη το πρώτο του- ως μια φυσική συνέχειά του.
Κλιμακωτά τούτη η τραγωδία κορυφώνεται με ένα τρόπο που δύσκολα ξεχνάς, καθώς αντηχεί ηχηρό το αίτημα της τρυφερότητας ανάμεσα σε κραυγές οργής και αίμα.Πολύ αίμα...
Αρχικά, λοιπόν βλέπουμε να αποκαθίστανται τα κενά που άφησε το λίγο βεβιασμένο φινάλε του πρώτου βιβλίου...
Στην αρχή, δηλαδή, του "Γυρω Γύρω Όλοι", αποσαφηνίζονται ευθέως οι συνέπειες της φοβερής νύχτας όπου συνελήφθη η Μάριον κι ο ψυχολογικός της αντίχτυπος στους άμεσα εμπλεκόμενους.
Η ιστορία συνεχίζει λοιπόν από εκεί κι ακολουθεί τον δικό της αιματηρό μονοπάτι.
Κλιμακωτά τούτη η τραγωδία κορυφώνεται με ένα τρόπο που δύσκολα ξεχνάς, καθώς αντηχεί ηχηρό το αίτημα της τρυφερότητας ανάμεσα σε κραυγές οργής και αίμα.Πολύ αίμα...
Αρχικά, λοιπόν βλέπουμε να αποκαθίστανται τα κενά που άφησε το λίγο βεβιασμένο φινάλε του πρώτου βιβλίου...
Στην αρχή, δηλαδή, του "Γυρω Γύρω Όλοι", αποσαφηνίζονται ευθέως οι συνέπειες της φοβερής νύχτας όπου συνελήφθη η Μάριον κι ο ψυχολογικός της αντίχτυπος στους άμεσα εμπλεκόμενους.
Η ιστορία συνεχίζει λοιπόν από εκεί κι ακολουθεί τον δικό της αιματηρό μονοπάτι.
Συμπεραίνει κανείς δηλαδή πως, παρά τη σχετική τους αυτοτέλεια, οι ιστορίες της σειράς αυτής έχουν μιαν αίσθηση αλληλουχίας μεταξύ τους, καθώς προοδευτικά βλέπουμε να εξελίσσονται οι χαρακτήρες και οι ίδιες οι ζωές των ηρώων, πράγμα που τους προσδίδει φυσικότητα και κάνει τον αναγνώστη να δεθεί μαζί τους
.Καλό είναι λοιπόν να διαβαστούν με τη σειρά.
.Καλό είναι λοιπόν να διαβαστούν με τη σειρά.
Δεύτερο βιβλίο.Άλλη μια υπόθεση που εκκινεί από τα αστυνομικά γραφεία για να καταδυθεί στα σπλάχνα μιας κοινωνίας σάπιας.
Στο "Γύρω Γύρω Όλοι", ο Arlidge στήνει ένα νέο δολοφονικό μοτίβο, πιο αιματηρό (ίσως λίγότερο υποβλητικό) από το πρώτο, στοχεύοντας τώρα τη βιτρίνα μιας επίπλαστης οικογενειακής αρμονίας, που την κομματιάζει σαν "ένα άτακτο παιδί με πέτρα".
Στο βιβλίο του αυτό διερευνά την ανδρική απιστία μεσα στον γάμο.
Είτε ως διαρκής συμπεριφορά, είτε ως ευκαιριακή λύση απελπισίας, είτε ως απότοκο ψυχικής ερήμωσης κ στιγμιαίου παθους
η απιστία βρίσκεται στο επίκεντρο μέσα από διαφορετικούς τύπους ανδρών-άλλοτε δικαιολογημένη, άλλοτε ως μια έκφανση γενικότερου αμοραλισμού ή και μισογυνισμού ακόμη..
Ταυτόχρονα, στο "Γυρω Γύρω Όλοι", ο Αrlidge μας συστήνει ένα κομμάτι κάτι από τον σκοτεινό κόσμο των κυκλωμάτων πορνείας και της διάδοσής τους στον κυβερνοχώρο.
Από το βρόμικο και φτηνό πεζοδρόμιο μέχρι καλοστημένα ινστιτούτα ερωτικών υπηρεσιών- παντού κρύβεται το ίδιο δράμα κορμιών και ψυχών σε ξεπούλημα.
Εμπορευματοποίηση της γυναικείας δυστυχίας και συντρίμμια της ζωής.
Και το "Γύρω Γύρω Όλοι" , όπως το "Αμπε ΜπαΜπλομ" διαθέτει απροσχημάτιστο το στοιχείο του αισθησιασμού και την απενοχοποιημένη παρουσία του σεξ, είτε ως έκφραση , είτε ως όχημα εγκληματικής συμπεριφοράς, ή ως παρέκκλιση και διαστροφή.
Η ίδια η Έλεν Γκρέις ενδίδει σε μια σκοτεινή σεξουαλική συμπεριφορά, που αγγίζει ταμπού όπως ο Σαδομαζοχισμός κ η ιδιότυπη σχέση Κυριαρχου και Υποτακτικού!
Μέσα από αυτή ξεπροβάλλει στις παρυφές των υποθέσεων ο μυστηριώδης Τζέικ- ένας ήρωας ενδιαφέρων, με πολλά μυστικά, που έχει πολλά να συνεισφέρει στα μελλοντικά βιβλία.
Έπειτα είναι η σχετική ωμότητα που σίγουρα χαρακτηρίζει το βιβλίο όπως κάθε θρίλερ του είδους.
Το άλλο ατού του βιβλίου είναι πως η Έλεν πλαισιώνεται από ευστοχως ιχνηλατημένα πρόσωπα με το δικό τους ατομικό δράμα που τους δίνει ξεχωριστή υπόσταση.
Στο πρώτο παρακολουθήσουμε την απίστευτη ιστορία της Εμίλια Γκαρανίτα και την καλοσυνάτη παρουσία του γενναίου Μαρκ.
Σίγουρα όμως η Τσάρλι Μπρουκς μας κερδίζει με την αυθεντική της θηλυκότητα ως η πιο ισορροπημένη ηρωίδα.
Η Τσάρλι Μπρουκς είναι σταθερό σημείο αναφοράς ανάμεσα στους δευτεραγωνιστές ως η ευαίσθητη κοπέλα που καλείται να βρει τη χρυσή τομή ανάμεσα στις επαγγελματικές φιλοδοξίες και την οικογένεια που ονειρεύτηκε με τον αγαπημένο της.
Ο Τόνι πάλι έχει να αντιμετωπίσει τον δικό του Γολγοθά και τις μικρές του πτώσεις κατά την ανάβασή του.
Εκείνο όμως που με συγκλόνισε, γι άλλη μια φορά, στον Arlidge είναι η κοινωνική υφή των προβληματισμών του:
Διαλυμένα σπίτια με μια εκ των έσω αποσάθρωση.Η πατριαρχία όχημα ασυδοσίας και βιαιότητας,
η θρησκοληψία άλλοθι κι εγκλωβισμός.
Θαυμάζω την επιοδεξιότητα με την οποία ο συγγραφέας κατορθώνει να αναγάγει την παράνοια των δραστών στα λάθη της οικογένειας.Ο φαρισαϊσμός κι η ηθικολογία καταρρέουν μπροστά στην έλλειψη ευσυνειδησίας κι αγάπης που ένας γονιός οφείλει να εξασφαλίζει στα παιδιά του.
Με αυτόν τον τρόπο ο συγγραφέας "επιστρέφει" στους δολοφόνους την ανθρώπινη υπόστασή τους, καταγγέλλοντας την οικογενειακή βία και την ανεπάρκεια των κοινωνικών θεσμών, που συχνά κωφεύουν στο όνομα της γραφειοκρατίας, απέναντι σε εκκλήσεις βοήθειας απελπισμένων ναυαγίων της ζωής.
Με αλλα λόγια, οι ειδεχθείς πράξεις που συχνά αιματοκυλούν φιλήσυχα σπίτια δεν είναι παρά ο εύγλωττος καθρέφτης της υποκρισίας και της απανθρωπιάς τους.Η ενοχή ενίοτε πηγάζει από τη δική μας σιωπηλή συνενοχή...
Η ιστορία του "ενόχου"(;) στο "Γύρω Γύρω Όλοι" αναδεικνύει αυτές ακριβώς τις αλήθειες με τρόπο σχεδόν σπαρακτικό, που αναδεικνύει την ανθρώπινη πλευρά της Έλεν Γκρέις, κορυφώνοντας τη συγκίνηση ως αντίβαρο σε έναν κόσμο παραλογισμού κι απανθρωπιάς!
Στο βιβλίο του αυτό διερευνά την ανδρική απιστία μεσα στον γάμο.
Είτε ως διαρκής συμπεριφορά, είτε ως ευκαιριακή λύση απελπισίας, είτε ως απότοκο ψυχικής ερήμωσης κ στιγμιαίου παθους
η απιστία βρίσκεται στο επίκεντρο μέσα από διαφορετικούς τύπους ανδρών-άλλοτε δικαιολογημένη, άλλοτε ως μια έκφανση γενικότερου αμοραλισμού ή και μισογυνισμού ακόμη..
Ταυτόχρονα, στο "Γυρω Γύρω Όλοι", ο Αrlidge μας συστήνει ένα κομμάτι κάτι από τον σκοτεινό κόσμο των κυκλωμάτων πορνείας και της διάδοσής τους στον κυβερνοχώρο.
Από το βρόμικο και φτηνό πεζοδρόμιο μέχρι καλοστημένα ινστιτούτα ερωτικών υπηρεσιών- παντού κρύβεται το ίδιο δράμα κορμιών και ψυχών σε ξεπούλημα.
Εμπορευματοποίηση της γυναικείας δυστυχίας και συντρίμμια της ζωής.
Και το "Γύρω Γύρω Όλοι" , όπως το "Αμπε ΜπαΜπλομ" διαθέτει απροσχημάτιστο το στοιχείο του αισθησιασμού και την απενοχοποιημένη παρουσία του σεξ, είτε ως έκφραση , είτε ως όχημα εγκληματικής συμπεριφοράς, ή ως παρέκκλιση και διαστροφή.
Η ίδια η Έλεν Γκρέις ενδίδει σε μια σκοτεινή σεξουαλική συμπεριφορά, που αγγίζει ταμπού όπως ο Σαδομαζοχισμός κ η ιδιότυπη σχέση Κυριαρχου και Υποτακτικού!
Μέσα από αυτή ξεπροβάλλει στις παρυφές των υποθέσεων ο μυστηριώδης Τζέικ- ένας ήρωας ενδιαφέρων, με πολλά μυστικά, που έχει πολλά να συνεισφέρει στα μελλοντικά βιβλία.
Έπειτα είναι η σχετική ωμότητα που σίγουρα χαρακτηρίζει το βιβλίο όπως κάθε θρίλερ του είδους.
Το άλλο ατού του βιβλίου είναι πως η Έλεν πλαισιώνεται από ευστοχως ιχνηλατημένα πρόσωπα με το δικό τους ατομικό δράμα που τους δίνει ξεχωριστή υπόσταση.
Στο πρώτο παρακολουθήσουμε την απίστευτη ιστορία της Εμίλια Γκαρανίτα και την καλοσυνάτη παρουσία του γενναίου Μαρκ.
Σίγουρα όμως η Τσάρλι Μπρουκς μας κερδίζει με την αυθεντική της θηλυκότητα ως η πιο ισορροπημένη ηρωίδα.
Η Τσάρλι Μπρουκς είναι σταθερό σημείο αναφοράς ανάμεσα στους δευτεραγωνιστές ως η ευαίσθητη κοπέλα που καλείται να βρει τη χρυσή τομή ανάμεσα στις επαγγελματικές φιλοδοξίες και την οικογένεια που ονειρεύτηκε με τον αγαπημένο της.
Ο Τόνι πάλι έχει να αντιμετωπίσει τον δικό του Γολγοθά και τις μικρές του πτώσεις κατά την ανάβασή του.
Εκείνο όμως που με συγκλόνισε, γι άλλη μια φορά, στον Arlidge είναι η κοινωνική υφή των προβληματισμών του:
Διαλυμένα σπίτια με μια εκ των έσω αποσάθρωση.Η πατριαρχία όχημα ασυδοσίας και βιαιότητας,
η θρησκοληψία άλλοθι κι εγκλωβισμός.
Θαυμάζω την επιοδεξιότητα με την οποία ο συγγραφέας κατορθώνει να αναγάγει την παράνοια των δραστών στα λάθη της οικογένειας.Ο φαρισαϊσμός κι η ηθικολογία καταρρέουν μπροστά στην έλλειψη ευσυνειδησίας κι αγάπης που ένας γονιός οφείλει να εξασφαλίζει στα παιδιά του.
Με αυτόν τον τρόπο ο συγγραφέας "επιστρέφει" στους δολοφόνους την ανθρώπινη υπόστασή τους, καταγγέλλοντας την οικογενειακή βία και την ανεπάρκεια των κοινωνικών θεσμών, που συχνά κωφεύουν στο όνομα της γραφειοκρατίας, απέναντι σε εκκλήσεις βοήθειας απελπισμένων ναυαγίων της ζωής.
Με αλλα λόγια, οι ειδεχθείς πράξεις που συχνά αιματοκυλούν φιλήσυχα σπίτια δεν είναι παρά ο εύγλωττος καθρέφτης της υποκρισίας και της απανθρωπιάς τους.Η ενοχή ενίοτε πηγάζει από τη δική μας σιωπηλή συνενοχή...
Η ιστορία του "ενόχου"(;) στο "Γύρω Γύρω Όλοι" αναδεικνύει αυτές ακριβώς τις αλήθειες με τρόπο σχεδόν σπαρακτικό, που αναδεικνύει την ανθρώπινη πλευρά της Έλεν Γκρέις, κορυφώνοντας τη συγκίνηση ως αντίβαρο σε έναν κόσμο παραλογισμού κι απανθρωπιάς!
Με το "Γύρω Γύρω Όλοι", ο Arlidge αποδεικνύεται εθιστικός!
Κι είμαστε μόνο στην αρχή...
M. J. Arlidge Α Μπε Μπα Μπλομ!(1)
M.J. Arlidge, Γύρω- Γύρω Όλοι (2)
M. J. Arlidge Tο Σπίτι με Τις Κούκλες (3)
M. J. Arlidge Aν Σε Πιάσω Καίγεσαι (4)
M. J. Arlidge, Στο Στόμα Του Λύκου (5)
M. J. Arlidge, Φτου Και Βγαίνω (6)
M J Arlidge, Μ' Αγαπά Δε Μ'Αγαπά (7)
Κι είμαστε μόνο στην αρχή...
M. J. Arlidge Α Μπε Μπα Μπλομ!(1)
M.J. Arlidge, Γύρω- Γύρω Όλοι (2)
M. J. Arlidge Tο Σπίτι με Τις Κούκλες (3)
M. J. Arlidge Aν Σε Πιάσω Καίγεσαι (4)
M. J. Arlidge, Στο Στόμα Του Λύκου (5)
M. J. Arlidge, Φτου Και Βγαίνω (6)
M J Arlidge, Μ' Αγαπά Δε Μ'Αγαπά (7)
ΠΩΠΩ φενετε αρκετα ενδιαφερον και με πολυ μυστηριο!!!!!!!!!!!! (ΖΕΤΑ.Κ)
ΑπάντησηΔιαγραφή