Πέμπτη, 9 Αυγούστου 2018

Το Τοτέμ Του Λύκου,Ζιαγκ Ρογκ

                                                   Το Τοτέμ Του Λύκου, Ζιαγκ Ρογκ
                                          Είδος:Κοινωνικό
                                         Βαθμολογία 9,5/10


Ο λύκος ανέκαθεν υπήρξε το αγρίμι εκείνο που επηρέασε όσο κανένα άλλο την ανθρώπινη σκέψη καθώς συνέδεσε τη μοίρα του άρρηκτα με την ανθρώπινη.
Μετά το φίδι ο λύκος είναι το ζώο έγινε συνώνυμο της κακίας...
Κάτι το σκοτεινό του παρουσιαστικό, κάτι το ανατριχιαστικό αλύχτισμά του στο σεληνόφως, σε συνδυασμό με την επίκινδυνη εγγύτητά του προς τους ανθρώπινους οικισμούς και την απειλή προς τα κοπάδια ο λύκος ταυτίστηκε με τος δυνάμεις του σκότους και του Άδη.
Το ΤΟΤΕΜ ΤΟΥ ΛΥΚΟΥ έρχεται να συστήσει ξανά τον λύκο με μια σκοπιά όχι μονάχα περιβαλλοντική αλλά ευθέως ιστοριογραφική και φιλοσοφική συναρτώντας τον με την εξέλιξη των ασιατικών φυλών , τόσο άγνωστων στην οπτική της δυτικής σκέψης.
.Ο Κινέζος Ζιανγκ Ρονγκ μας προβληματιζει αποκαθιστώντας την εκπληκτικη συμβολη του Λύκου στη φυσικη ισορροπία κ το ανεξιχνιαστο μεγαλειο του.

ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Δεκαετία του  1960 η κινεζική κυβέρνηση διενεργεί πολιτιστικό πείραμα και μια ομάδα φοιτητών καλείται να ζήσει αζί με νομαδικές φυλές της Μογγολίας.
Μακρυά από την αστική ζωή ο φοιτητής Τσεν ανακαλύπτει έναν πρωτόλειο τρόπο ζωής.
Ο Τσεν θα διαπιστώσει σύντομα ότι, μέσα στο οικοσύστημα της στέππας ο άνθρωπος δε βρίσκεται στην κορυφή της διατροφικής πυραμίδα
Πλάι στον σοφό γέροντα της φυλής ο Τσεν θα ανακαλύψει τα μυστικά των λύκων που θα τον διδάξουν μια νέα αντιμετώπισης της φύσης όπου ο άνθρωπος αποκαθιστά τη σχέση μαζί της ως ευσεβής της κρίκος κι όχι ως φαύλος δυνάστης.

ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Από κακός αντίπαλος αγαθών ηρώων στα παραμύθια της Βόρειας Ευρώπης και τους μύθους του Αισώπου μέχρι κ την αιγυπτιακή προσωποποίηση του θεού Aνουβι και τν θρύλο του δαιμονικού Λυκανθρώπου, ο λύκος κ εκπρόσωποι της συνομοταξίας των Κυνιδών στιγμάτισαν με αρνητικό πρόσημο.
Ο πρώτος δρόμος για να δικαιωθεί ο Λύκος στην Ιστορία, ήταν η μητρική ιδιότητα στην οποία η λύκαινα ανταποκρίνεται ως αστείρευτη πηγή φροντίδας διαχέοντάς την συχνά όχι μονάχα για τα μικρά αλλά και στον άνθρωπο.
Είναι συχνό το μοτίβο της Λύκαινας που περιθάλπει έναν αδύναμο κ νεογέννητο ανθρώπινο μωρό.
Το αρχέτυπο αναπτύσσεται στον μύθο της Αταλάντης αλλα κ στον μύθο ίδρυσης της Ρώμης όπου ο Ρωμύλος κι ο Ρέμος αναθρέφονται από μια πονετική λύκαινα.
Το αναπαράγει ο Κίπλινγκ με τον Μόγλη καθώς και η Πέιτον στη Γνώση των Αγγέλων.
Ο Κινέζος καθηγητής δίνει ένα φυσιολατρικό έπος προσδίδοντας του υφή όχι μονάχα εγκυκλοπαιδική αλλά και φιλοσοφική.
Το Τοτέμ Του Λύκου φέρνει στο επίκεντρο τον λύκο και τη συνύπαρξη των νομαδικών φυλών της Μογγολίας μαζί του.
Στο μοτίβο του Μπόμπι Ντικ που έχει στο επίκεντρο τη Φάλαινα
και του Ασπροδόντη πρωταγωνιστή έχει ένα Χάσκευ,
και ανήκοντας στην ίδια κατηγορία με το σύχρονο "Σκοτεινό Αρκτικό" που κινείται γύρω από τη φιγούρα της Πολικής Αρκούδας,
το Τοτέμ Του Λύκου αποκρυπτογραφεί τα μυστήρια του Λύκου και της εκπληκτικής του σοφίας.
Το Τοτέμ σίγουρα δεν έχει πλοκή με τη συνήθη ανάδειξη των ανθρώπινων δεσμών και των χαρακτήρων, ούτε καμιά αντοφατική ερωρική περιπέτεια ή επικά κατορθώματα.
Εδώ κυριαρχεί η ζωή στη φύση.
Μέσα από τη φιλοπερίεργη ματιά του φοιτητή Τσεν 
Με οδηγό τον σοφό ηγέτη της μογγολικής φυλής, ιχνηλατούμε τις διαδρομές του λύκου στην Ιστορία και  στον χώρο της στέππας.
Στις σελίδες του βιβλίου αυτού διαγράφεται το κοινωνιόγραμμα του Λύκου κ η δυνατότητά του να επιβιώνει και να συμβάλλει στην διατήρηση του οικοσυστήματος ως διαφεντευτής.
Αριστουργηματικά σημειώματα, εισάγοντας κάθε ενότητα σκιαγραφούν τη συμβολή του λύκου στην εξέλιξη των πολεμικών ασιατικών φυλών.
Παρακολουθούμε σταθμούς της Ιστορίας με τον Τζεγκις Χαν και Κινέζους αυτοκράτορες που έχουν διδαχθεί από τη σοφία των λύκων τακτικές πολέμου κ επιβίωσης,
ενώ κατανοούμε την πολεμοχαρή φύση των τούρκικων φύλων. Κοινός τόπος η επίδραση του λύκου στην ευρύτερη νοοτροπία των φυλών της Κεντρικής Ασίας - Κινέζων , Μογγόλων αλα και Τούρκων.
Από το " ΤΟΤΕΜ ΤΟΥ ΛΥΚΟΥ" ανακαλύπτουμε έμμεσα την ιστορική ρίζα της ρατσιστικής κεμαλικής παραστρατιωτικής οργάνωσης που οι Έλληνες γνωρίζουμε με αιματηρό τροπο από το πογκρόμ του 1955 και τη δολοφονία του Τάσου Ισάακ στην Κύπρο το 96, μιλώντας για τους Γκρίζους Λύκους.
Κάπως έτσι λοιπόν παρέα με τους φοιτητές του πολιτισμικού πειράματος παρακολουθούμε μια φυσιολατρική πανδαισία, καλπάζοντας στους κάμπους , κυνηγώντας λύκους καβάλα σε άγρια άλογα, καταδιωκώμενοι από αγέλες με παμπόνηρους αρχηγούς ,καταδυόμενοι σε λαγούμια χθόνιων τρωκτικών και αποκρυπτογραφώντας τον δεσμό ανάμεσα στη ζωή και τον θάνατο.
Λύκος, άνθρωπος, σκύλος, άλογο , μαζί με πρόβατα και μαρμότες σε έναν χορό ζωής και θανάτου, μια αέναη διαδοχή που μονάχα η ανθρώπινη μωρία κι η απληστία απειλούν.
Σίγουρα , σε αρκετούς αναγνώστες προβάλλει σαδιστική η μεθοδος της παρατήρησης που οδηγεί τον ενστασιασμένο φοιτηρή Τσεν να κλέψει ένα κουτάβι λύκου κ να το μεγαλώσει , αποστερώντάς του την ευκαιρία να ζήσει στην κορυφή της φυσικής πυραμίδας , ατενίζοντας τον θεό Τέγκερ.
Από κανέναν άλλο βιβλίο όμως δεν ένιωσα το μεγαλείο της φυσικής ισορροπίας.
Μέσα από το περιβαλλοντικό πρίσμα διαθλάται μια έννοια που έχει εισηγηθεί ο Τουαίην υπό θεολογική οπτική κι ο Αινστάιν υπό την κβαντική του θεωρία:
Η σχετικότητα των εννοιών.
Αυτό, δηλαδή, που στον κοντόφθαλμο άνθρωπο προβάλλει σκληρότητα μπορεί να είναι απλά η προστασία της φύσης κ η διατήρηση της ζωής.Πόσο συμπονετική πράξη είναι γοα παράδειγμα να σώσεις ένα θήραμα από τον λύκο και να καταδικάσεις σε λιμοκτονία μια αγέλη, όταν αυτό θα επιφέρει ραγδαία αύξηση στους πληθυσμούς των φυτοφάγων κ των τρωκτικων, άρα σταδιακή καταστροφή των βοσκοτόπων και τελικά λιμοκτονία για όλους;
Ο Ρονγκ κάπως έτσι  γκρεμίζει τον μύθο του απάνθρωπου λύκου αναδεικνύοντας το πνευματικό του μεγαλείο την ανατομική του υπεροχή και τις αξιομίμητες αρετές του από τις οποίες ο άνθρωπος μπορεί να παραδειγματιστεί....
Εντούτοις ο συγγραφέας με επιστημονική γνώση και ακρίβεια ανατόμου, ικανοποιεί κάθε πλευρά.
           Το βιβλίο του Ρονγκ επαναπροσδιορίζει την οπτική μας γύρω από το περιβάλλον και συνιστά ράπισμα στον ανθρώπινο ναρκισσισμό και ανακρούει τον κώδωνα του κινδύνου, που η Ελληνική Μυθολογία είχε ήδη αναδείξει με τον Μύθο του Ερυσύχθονα ο οποίος με την αδηφαγία του σάρωσε τα πάντα γύρω του  κ κατέληξε να κατασπαράξει τις ίδιες του τις σάρκες...Ακριβώς όπως το ανθρώπινο γένος, δηλαδή...
             Το Τοτέμ Του Λύκου" αποτελεί δικαίως ένα βιβλίο σταθμό με μήνυμα οικουμενικό που κάθε ευσυνείδητος πολίτης αυτού του πλανήτη οφείλει να αφουγκραστεί, αγωνιζόμενος για να διασώσει το θαυμαστό κόσμο που μας περιβάλλει ως κομμάτι άρρηκτο της ταυτότητάς μας.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου