Η Κόρη Του Βασιλιά Του Βάλτου, Karen Dionne
Είδος: Κοινωνικό
Βαθμολογία 9/10
Είδος: Κοινωνικό
Βαθμολογία 9/10
Εκδόσεις ΚΛΕΙΔΑΡΙΘΜΟΣ
The Marsh King's Daughter
Σελίδες 348
Έτος έκδοσης 2018
Τιμή 13, 60
Η Karren Donne έκανε αίσθηση με ένα ιδιαίτερο κοινωνικό θρίλερ που συνδυάζει το μυστήριο με το οικογενειακό δράμα την Κόρη του Βασιλιά Του Βάλτου...The Marsh King's Daughter
Σελίδες 348
Έτος έκδοσης 2018
Τιμή 13, 60
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Η απόδραση ενός δραπέτη ανακινεί μνήμες από μια παλιά ιστορία που συντάραξε τη μεθοριακή κοινότητα του Μίσιγκαν, όταν ένας 34χρονος απήγαγε μια 14χρονη έφηβη, που έκτοτε αγνοούνταν τα ίχνη της...
Μέσα του 80, η Χελέινα μεγάλωνε σε μια καλύβα, σε μια απροσπέλαστη ελώδη περιοχή, μαθαίνοντας από τον ιχνηλάτη πατέρα της όλα τα μυστικά του βάλτου.Το κυνήγι, η άγρια φύση-τροφός, τα σημάδια της φύσης , η επιβίωση -όλα κομμάτια μιας γοητευτικής μύησης πλάι σε έναν επιβλητικό άντρα, που η μικρή έμαθε να λατρεύει κάτω από το φοβισμένο βλέμμα της υποταγμένης μητέρας της...
Ένα ακραίο περιστατικό βίας όμως θα φέρει την μικρή αντιμέτωπη με την τραγική αλήθεια για την αιχμάλωτη μητέρα της...
Χρόνια αργότερα, ισορροπώντας ανάμεσα στο παλιό αγρίμι και στην προσαρμογή στον σύγχρονο πολιτισμό, η ενήλικη και μάνα, πλέον, Χελέινα γνωρίζει πως μόνον εκείνη μπορεί να βοηθήσει την αστυνομια στον εντοπισμό του επικίνδυνου δραπέτη που δεν είναι άλλος από τον απαγωγέα πατέρα της.
Κι αυτή η Κόρη Του Βασιλιά Του Βάλτου θα αποδυθεί σε μιαν αγωνιώδη καταδίωξη προκειμένου να αιχμαλωτίσει τον λασπώδη επικίνδυνο Βασιλιά του...
Η αναμέτρησή τους θα σηματοδοτήσει μιαν ιδιότυπη μονομαχία ζωής και θανάτου...
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ...
Το μυθιστόρημα "Η Κόρη Του Βασιλιά Του Βάλτου", παρότι αναφέρεται σε έναν εγκληματία δραπέτη δεν μπορεί να χαρακτηριστεί επουδενί αστυνομικό.
Αντιθέτως, συνιστά ένα δυνατό οικογενειακό δράμα με κοινωνικές αποχρώσεις και ψυχαναλυτικές υποδηλώσεις, που με την υποβλητική ατμόσφαιρα και τους δυνατούς χαρακτήρες, διατηρεί αμείωτο το ενδιαφέρον καθώς εναλλάσσει συναισθήματα.
Μια ιστορία άγριας ομορφιάς κι απόγνωσης, που ξετυλίγεται με πισωγυρίσματα στον χρόνο ώστε να συνθέσει την αλήθεια της σαν παζλ.
Μια ιστορία άγριας ομορφιάς κι απόγνωσης, που ξετυλίγεται με πισωγυρίσματα στον χρόνο ώστε να συνθέσει την αλήθεια της σαν παζλ.
Η πρωταγωνίστρια Χελέινα είναι ένα κορίτσι που στην ουσία μεγαλώνει μακρυά από τον πολιτισμό.
Αυτό το μοτίβο το εισηγήθηκε με τον Μόγλι ο Κίπλινγκ ενώ το συναντήσαμε κ σε άλλα έργα όπως "Η Γνώση Των Αγγέλων", με ένα κοριτσάκι αναθρεμμένο επίσης από λύκους.
Εδώ έχουμε ένα κορίτσι που μεγαλώνει μακρυά από το αστικό περιβάλλον, πλάι σε έναν άνθρωπο ο οποίος επέστρεψε στο "αγρίμι" εγκλωβίζοντας στην απομόνωση του βάλτου όσα αγάπησε και κυριαρχώντας πάνω τους με τον νόμο της ζούγκλας!!!
Ένα κορίτσι χωρίς προσλαμβάνουσες Πολιτισμού χωρίς την εμπειρία του σχολείου στερημένο από την κοινωνική συναναστροφή με άλλα παιδιά, είχε εξελιχθεί εν τέλει κι εκείνο σε μικρό θηρίο...
Η πλοκή στον Βασιλιά του Βάλτου της Donne παραπέμπει ευθέως στην "Αχανή Μοναξιά" της Kristin Hannah με την οποία βρίσκεται σε άμεση παραλληλία...
Η πλοκή στον Βασιλιά του Βάλτου της Donne παραπέμπει ευθέως στην "Αχανή Μοναξιά" της Kristin Hannah με την οποία βρίσκεται σε άμεση παραλληλία...
Εκεί ήταν ο Έντι που οι εμπειρίες στο Βιετνάμ τον είχαν αποκτηνώσει και αναζήτησε με την οικογένειά του την απομόνωση της τραχιάς και παγωμένης Αλάσκας, όπου ο άνθρωπος ήταν επίσης όμηρος του χιονιά και των άγριων ζώων.
Η μύηση στη φύση και οι άγριες συνθήκες της επιβίωσης συμπλέκονται με την αρχέγονη παράδοση της Αμερικής και συνιστούν κεντρικό άξονα και στα δυο βιβλία.
Πάγος και δάσος τα στοιχεία που έχει να αντιπαλέψει ο άνθρωπος στα δυο βιβλία.
Ο Έντι της Hannah και ο Τζείκομπ της Donne συναντώνται στην παράφορη ιδιοσυγκρασία τους και στον εγωκεντρισμό της βίαιης επιβολής, όπως απλώνουν την τρομοκρατία τους στη γυναίκα και κατόπιν στην κόρη τους, έχοντας απαιτήσει να αποκοπούν από τον περίγυρο για να τις ελέγχουν μέσω της εξάτρησης.
Το αίμα βάφει και τις δυο ιστορίες αφήνοντας τις κόρες να διαχειριστούν συντρίμμια...
Στην Αχανή Μοναξιά όμως κυριαρχεί εν τέλει ο αισθηματικό χαρακτήρας ενώ στην Κόρη του Βάλτου ο προβληματισμός καταλήγει σε διαφορετικά μονοπάτια:
Όλη η δύσβατη παιδική ηλικία και το οικογενειακό δράμα της Χελέινα δίνονται μέσα από τα μάτια του κοριτσιόυ και μετέπειτα γυναίκας Χελείνα- φέρνοντας αμυδρά στο νου την αφήγηση του μικρού ήρωα στη δημοφιλή ιστορία αιχμαλωσίας απ' το Δωμάτιο της Donoghue!
Μια έφηβη μάνα κι ένας γιος διαχειρίζονται την αιχμαλωσία κι έπειτα την προσαρμογή στην καθημερινότητα, μέσα από την αφήγηση του 5χρονου αγοριού.
Και στον Βάλτο, η ακούσια αιχμάλωτη κόρη ερμηνεύει με τον παραμορφωτικό καθρεφτη της παιδικής σκοπιάς τα γεγονότα.
Ένα παιδί που ψηλάφησε τον κόσμο μέσα στην κλειστοφοβία του Βάλτου, που γίνεται σύνορο και τάφρος αμυντική προς τον έξω κόσμο.
Αυτή η οπτική έχει το ελάττωμα ότι ελάχιστα μαθαίνουμε από τη μαρτύριο που υπέφερε η μάνα ως απαχθείσα έφηβη στα χέρια του εκκεντρικού και τραχύ απαγωγέα της που της επέβαλε την πρόωρη μητρότητα και μια ζωή στα έλη.
Κι όμως αυτή ήταν η πιο τραγική πλευρά:
Ο κυρίαρχος της Λάσπης πρόβαλε δόλιος και διέκοψε βίαια μια ανέμελη εφηβεία όπως ο χθόνιος θεός Πλούτωνας άρπαξε την ανυποψίαστη Περσεφόνη όταν έκοβε ξέγνοιαστη λουλούδια με τις φίλες της για να τη σύει στον Άδη.
Γεγονός από μόνο του αποτροπαιο η "λεηλασία της άνοιξης", που η μάνα βιώνει σε μια αναπόδραστη ομηρία!
Δυστυχώς ο αναγνώστης δεν έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει σε όλη της τη φρίκη την κόλαση της άτυχης έφηβης μάνας, παρα μονάχα στις παρυφές της μέσα από τη τσιγκόυνικη πλευρά του παιδιού της που ερμηνεύει ασφαλώς στρεβλά, μέσα από ανώριμα κριτήρια.
Ίσως αυτή η περιοριστική επιλογή, όμως, γίνεται εσκεμμένα καθώς δείχνει να εκκινεί από ενα ψυχολογικό υπόβαθρο.
"Στην Κόρη Του Βασιλιά" κεντρικό διακύβευμα πίσω από την αγωνιώδη εξέλιξη είναι το οιδιπόδειο σύπμλεγμα ανάμεσα σε πατέρα και κόρη...(Σύμπλεγ,α Ηλέκτρας για τα κορίτσια)
Μια στρεβλωμένη συντροφικότητα, μια ιδιότυπη συνωμοσία με τη φιγούρα της μητέρας περιθωριοποιημένη.Μια κόρη που ενδύεται χαρακτηριστικά του πατέρα της έχοντας τον τοποθετήσει σε ένα βάθρο.
Ένα τυπικό τρίγωνο που κάθε οικογένεια θα αντιμετωπίσει πρώιμα περίπου στα 3 χρόνια του παιδιού σύμφωνα με Froyd κι Εrrikson: Όταν το οιδιπόδειο δεν λύεται μέσα από μια αρμονική οικογενειακή ζωή πυροδοτεί ασυνείδητη ενοχή, μίσος ανάμεσα σε μάνα και κόρη καθώς και μια παγίδευση στη βούληση του πατέρα.(ή της μάνας αν μιλάμε για αγοράκι)
Αυτό το βίωμα έχει να αντιπαλέψει η Χελέινα πίσω από τις προσπαθειες της να αποτινάξει τον βάλτο και να προσαρμοστεί στο αστικό περιβάλλον , τον κόσμο όπου ανήκε η μητέρα της για να τον χάσει με την απαγωγή της.
Η επί της ουσίας ενηλικίωση έρχεται όταν η κόρη απεγκλωβίζεται ψυχικά από τη θεοποιημένη μορφή του πατέρα της ώστε να συμφιλιωθεί με τη μητέρα της και να τον αντιμετωπίσει πρακτικά για να προστατεύσει όσα αγάπησε.
Η προσπάθειά της θα κορυφωθεί σε μια ιδιότυπη μονομαχία θανάτου με τον μέντορα κι εχθρό της, τον γενήτορα και δήμιο!
Ο νικητής θα παραμείνει αμφίβολος ως το τέλος...
Ένα αξιοπρόσεκτο κοινωνικό θρίλερ που θα σας συγκινήσει συστήνοντας σας μια αθέατη πλευρά αυτή του δάσους κι ενός βιότοπου όπου η κυριαρχία του ανθρώπου τίθεται καθημερινά σε αμφισβήτηση από τη σκληρότητα της φύσης αλλά κυρίως του θηρίου που ελλοχεύει μέσα μας...
Εκτός από διεθνές best seller μεταφέρεται στον κινηματογράφο με εντατικούς ρυθμούς!
Πρωταγωνίστρια θα είναι η Alicia Vikander που το 2015 κέρδισε Oscar ερμηνείας για την ταινία "Το κορίτσι από τη Δανία"
Η μύηση στη φύση και οι άγριες συνθήκες της επιβίωσης συμπλέκονται με την αρχέγονη παράδοση της Αμερικής και συνιστούν κεντρικό άξονα και στα δυο βιβλία.
Πάγος και δάσος τα στοιχεία που έχει να αντιπαλέψει ο άνθρωπος στα δυο βιβλία.
Ο Έντι της Hannah και ο Τζείκομπ της Donne συναντώνται στην παράφορη ιδιοσυγκρασία τους και στον εγωκεντρισμό της βίαιης επιβολής, όπως απλώνουν την τρομοκρατία τους στη γυναίκα και κατόπιν στην κόρη τους, έχοντας απαιτήσει να αποκοπούν από τον περίγυρο για να τις ελέγχουν μέσω της εξάτρησης.
Το αίμα βάφει και τις δυο ιστορίες αφήνοντας τις κόρες να διαχειριστούν συντρίμμια...
Στην Αχανή Μοναξιά όμως κυριαρχεί εν τέλει ο αισθηματικό χαρακτήρας ενώ στην Κόρη του Βάλτου ο προβληματισμός καταλήγει σε διαφορετικά μονοπάτια:
Όλη η δύσβατη παιδική ηλικία και το οικογενειακό δράμα της Χελέινα δίνονται μέσα από τα μάτια του κοριτσιόυ και μετέπειτα γυναίκας Χελείνα- φέρνοντας αμυδρά στο νου την αφήγηση του μικρού ήρωα στη δημοφιλή ιστορία αιχμαλωσίας απ' το Δωμάτιο της Donoghue!
Μια έφηβη μάνα κι ένας γιος διαχειρίζονται την αιχμαλωσία κι έπειτα την προσαρμογή στην καθημερινότητα, μέσα από την αφήγηση του 5χρονου αγοριού.
Και στον Βάλτο, η ακούσια αιχμάλωτη κόρη ερμηνεύει με τον παραμορφωτικό καθρεφτη της παιδικής σκοπιάς τα γεγονότα.
Ένα παιδί που ψηλάφησε τον κόσμο μέσα στην κλειστοφοβία του Βάλτου, που γίνεται σύνορο και τάφρος αμυντική προς τον έξω κόσμο.
Αυτή η οπτική έχει το ελάττωμα ότι ελάχιστα μαθαίνουμε από τη μαρτύριο που υπέφερε η μάνα ως απαχθείσα έφηβη στα χέρια του εκκεντρικού και τραχύ απαγωγέα της που της επέβαλε την πρόωρη μητρότητα και μια ζωή στα έλη.
Κι όμως αυτή ήταν η πιο τραγική πλευρά:
Ο κυρίαρχος της Λάσπης πρόβαλε δόλιος και διέκοψε βίαια μια ανέμελη εφηβεία όπως ο χθόνιος θεός Πλούτωνας άρπαξε την ανυποψίαστη Περσεφόνη όταν έκοβε ξέγνοιαστη λουλούδια με τις φίλες της για να τη σύει στον Άδη.
Γεγονός από μόνο του αποτροπαιο η "λεηλασία της άνοιξης", που η μάνα βιώνει σε μια αναπόδραστη ομηρία!
Δυστυχώς ο αναγνώστης δεν έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει σε όλη της τη φρίκη την κόλαση της άτυχης έφηβης μάνας, παρα μονάχα στις παρυφές της μέσα από τη τσιγκόυνικη πλευρά του παιδιού της που ερμηνεύει ασφαλώς στρεβλά, μέσα από ανώριμα κριτήρια.
Ίσως αυτή η περιοριστική επιλογή, όμως, γίνεται εσκεμμένα καθώς δείχνει να εκκινεί από ενα ψυχολογικό υπόβαθρο.
"Στην Κόρη Του Βασιλιά" κεντρικό διακύβευμα πίσω από την αγωνιώδη εξέλιξη είναι το οιδιπόδειο σύπμλεγμα ανάμεσα σε πατέρα και κόρη...(Σύμπλεγ,α Ηλέκτρας για τα κορίτσια)
Μια στρεβλωμένη συντροφικότητα, μια ιδιότυπη συνωμοσία με τη φιγούρα της μητέρας περιθωριοποιημένη.Μια κόρη που ενδύεται χαρακτηριστικά του πατέρα της έχοντας τον τοποθετήσει σε ένα βάθρο.
Ένα τυπικό τρίγωνο που κάθε οικογένεια θα αντιμετωπίσει πρώιμα περίπου στα 3 χρόνια του παιδιού σύμφωνα με Froyd κι Εrrikson: Όταν το οιδιπόδειο δεν λύεται μέσα από μια αρμονική οικογενειακή ζωή πυροδοτεί ασυνείδητη ενοχή, μίσος ανάμεσα σε μάνα και κόρη καθώς και μια παγίδευση στη βούληση του πατέρα.(ή της μάνας αν μιλάμε για αγοράκι)
Αυτό το βίωμα έχει να αντιπαλέψει η Χελέινα πίσω από τις προσπαθειες της να αποτινάξει τον βάλτο και να προσαρμοστεί στο αστικό περιβάλλον , τον κόσμο όπου ανήκε η μητέρα της για να τον χάσει με την απαγωγή της.
Η επί της ουσίας ενηλικίωση έρχεται όταν η κόρη απεγκλωβίζεται ψυχικά από τη θεοποιημένη μορφή του πατέρα της ώστε να συμφιλιωθεί με τη μητέρα της και να τον αντιμετωπίσει πρακτικά για να προστατεύσει όσα αγάπησε.
Η προσπάθειά της θα κορυφωθεί σε μια ιδιότυπη μονομαχία θανάτου με τον μέντορα κι εχθρό της, τον γενήτορα και δήμιο!
Ο νικητής θα παραμείνει αμφίβολος ως το τέλος...
Ένα αξιοπρόσεκτο κοινωνικό θρίλερ που θα σας συγκινήσει συστήνοντας σας μια αθέατη πλευρά αυτή του δάσους κι ενός βιότοπου όπου η κυριαρχία του ανθρώπου τίθεται καθημερινά σε αμφισβήτηση από τη σκληρότητα της φύσης αλλά κυρίως του θηρίου που ελλοχεύει μέσα μας...
Εκτός από διεθνές best seller μεταφέρεται στον κινηματογράφο με εντατικούς ρυθμούς!
Πρωταγωνίστρια θα είναι η Alicia Vikander που το 2015 κέρδισε Oscar ερμηνείας για την ταινία "Το κορίτσι από τη Δανία"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου