Ογκρέσα, Κώστας Κρομμύδας
Είδος :Σύγχρονο Αισθηματικό Μυθιστόρημα
Βαθμολογία: 8.5/10 (κάθε βιβλίο αξιολογείται με βάση την κατηγορία του)
ISBN13 | 9789603647669 |
Εκδότης | ΔΙΟΠΤΡΑ |
Χρονολογία Έκδοσης | Ιούνιος 2014 |
Αριθμός σελίδων | 486 |
Διαστάσεις | 21x14 |
Επιμέλεια | ΚΑΤΣΑΡΟΥ ΒΙΚΥ |
Τον απολαμβάνουμε ως έναν αισθαντικό εκφωνητή στο love radio 97,5.
Μας μιλάει με ενθουσιασμό για την πατρότητα μέσα από σεμιναριακούς κύκλους κ την αρθρογραφία στο Παιδί& Νέοι Γονείς Τώρα ό Κώστας Κρομμύδας έρχεται να μας αιφνιδιάσει σε έναν ρόλο έκπληξη! Αυτόν του συγγραφέα- όπου, μάλιστα ανταποκρίνεται με απόλυτη επιτυχία!!Ήδη έχει προηγηθεί το άκρως συγκινητικό Η ΖΩΗ ΠΟΥ ΕΛΕΙΠΕ.
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Η Κατερίνα παγιδευμένη σε ένα γάμο συμφέροντος κι ένα δυσβάσταχτο φορτίο ακροβατεί ανάμεσα στη λογική και την τρέλα, ώσπου επιχειρεί τη μεγάλη «έξοδο».
Ο πολυταξιδεμένος Λουκάς πασχίζει, γιατρεύοντας ξένες πληγές, να επουλώσει τη δική του…Ο Μάνος ξορκίζει την παιδική του κόλαση ,σκορπώντας το θάνατο σε όσα του τη θυμίζουν.
Και η Αγγελική ταλαντεύεται ανάμεσα στο καθήκον και τις μνήμες-αναζητώντας πάντα την αλήθεια σε ένα τοπίο θολό…
Πρόσωπα που μια τυχαία νύχτα θα δέσει άρρηκτα η Μοίρα με τη ζωή του φιλήσυχου Γιάννη ανατρέποντας αμετάκλητα το σκηνικό μιας κενής ζωής...
3 ιστορίες ,που τέμνονται σε ένα εφιαλτικό μυστικό, τρεις ιστορίες σε ένα ξέφρενο γαϊτανάκι ,όπου συμπλέκονται το πάθος, η ανατροπή κι ο θάνατος με μια λύση αποστομωτική όσο η ίδια η ζωή...
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Η ΟΓΚΡΕΣΑ ,όπως συμπεραίνει κάποιος, είναι ένα ένας εκρηκτικός συνδυασμός ερωτικού πάθους με αστυνομικό μυστήριο ,όπου ενυπάρχει ηχηρά το κοινωνικό στοιχείο και σε αυτό το τρίπτυχο έγκειται η ομορφιά αυτού του βιβλίου.
Η παραφορά του έρωτα μεθάει τον κάθε αναγνώστη, η αστυνομική πλευρά ανεβάζει στα ύψη την αδρεναλίνη ως την τελευταία σελίδα, ενώ παράλληλα το κοινωνικό δράμα από πίσω προκαλεί βαθιά συγκίνηση, εγείρει τη συμπόνια μας κι έναν «κόμπο στο στομάχι».
Η ερωτική ένταση βρίσκεται στο ζενίθ από τις πρώτες κιόλας σελίδες ,με ένα σκληρό στιγμιότυπο ακραίου πάθους, που κλείνει αναπάντεχα αφήνοντας αγωνιώδη ερωτηματικά στον αναγνώστη.
Από εκείνο το σημείο ακολουθεί μια εναλλαγή τόπων και χρονικών στιγμών σχεδόν κινηματογραφική –που ξετυλίγει σταδιακά το κουβάρι της ιστορίας-ενός αστυνομικού θρίλερ και ενός ανθρώπινου δράματος- επιτείνοντας την αγωνία και προσδίδοντας της πολύπλευρη οπτική.
Πρωτοπρόσωπη αφήγηση συναντάμε σε ορισμένα κεφάλαια μόνο από τον κεντρικό ήρωα, ενώ τη σκυτάλη του παίρνει συχνά-πυκνά ο συγγραφέας για να σκιαγραφήσει τους υπόλοιπους χαρακτήρες και τις εξελίξεις σε παρελθόν και παρόν. Έχουμε μια επιδέξια χρήση του φλας μπακ, ώσπου τα κομμάτια του χθες να συναντήσουν εκείνα του σήμερα σε ένα καλοστημένο παζλ.
Γλώσσα απλή, περιγραφές παραστατικές-χρώματα, ήχοι, τοπία συμπληρώνουν όμορφα το σκηνικό του δράματος, που ζωντανεύει μπροστά μας, χωρίς περιττολογίες.
Η ερωτική ένταση βρίσκεται στο ζενίθ από τις πρώτες κιόλας σελίδες ,με ένα σκληρό στιγμιότυπο ακραίου πάθους, που κλείνει αναπάντεχα αφήνοντας αγωνιώδη ερωτηματικά στον αναγνώστη.
Από εκείνο το σημείο ακολουθεί μια εναλλαγή τόπων και χρονικών στιγμών σχεδόν κινηματογραφική –που ξετυλίγει σταδιακά το κουβάρι της ιστορίας-ενός αστυνομικού θρίλερ και ενός ανθρώπινου δράματος- επιτείνοντας την αγωνία και προσδίδοντας της πολύπλευρη οπτική.
Πρωτοπρόσωπη αφήγηση συναντάμε σε ορισμένα κεφάλαια μόνο από τον κεντρικό ήρωα, ενώ τη σκυτάλη του παίρνει συχνά-πυκνά ο συγγραφέας για να σκιαγραφήσει τους υπόλοιπους χαρακτήρες και τις εξελίξεις σε παρελθόν και παρόν. Έχουμε μια επιδέξια χρήση του φλας μπακ, ώσπου τα κομμάτια του χθες να συναντήσουν εκείνα του σήμερα σε ένα καλοστημένο παζλ.
Γλώσσα απλή, περιγραφές παραστατικές-χρώματα, ήχοι, τοπία συμπληρώνουν όμορφα το σκηνικό του δράματος, που ζωντανεύει μπροστά μας, χωρίς περιττολογίες.
Οι χαρακτήρες του βιβλίου διαθέτουν βάθος .Αθώοι όσο και συνένοχοι καλούνται να αντιμετωπίσουν τις συνέπειες των επιλογών τους απέναντι στα παιχνίδια της Μοίρας. Μιας Μοίρας που εξυφαίνει έναν απρόσμενο έρωτα ,μιας Μοίρας που δε διστάζει να δημιουργήσει γι άλλη μια φορά ένα νέο Οιδίποδα ,με το ακούσιο κρίμα του να του καταστρέφει τη ζωή βάφοντας με αίμα τα πεπρωμένα πολλών ανθρώπων γύρω του…
Το εύστοχο κι αξιέπαινο στην ιστορία αυτή είναι πως η άγνοια δε λειτουργεί ως επαρκές άλλοθι για κανέναν ήρωα, διότι κάποτε έρχεται η στιγμή της επίγνωσης και της καθαρά προσωπικής επιλογής. Η Ώρα της αλήθειας. Για όλους.
Εκεί υπεισέρχεται η Ευθύνη και η Ελευθερία του Ανθρώπου. Σε αυτή τη δυνατότητα έγκειται ίσως και η τραγικότητα του ,αλλά και το μεγαλείο, που οι ήρωες μας ατενίζουν με έναν απόλυτα ρεαλιστικό τρόπο, μέσα από θανάσιμα σφάλματα, αδυναμίες αλλά και βαθιά τρυφερότητα - χωρίς ίχνος εξιδανίκευσης ή εντυπωσιασμού. Αυτό το σημείο θεωρώ είναι το κλειδί ερμηνείας τούτης της τραγικής ιστορίας, αυτό στοιχειοθετεί την οδύνη και μέσα από εκεί έρχεται η αριστοτελική κάθαρση για τους ήρωες και τους αναγνώστες-θεατές.
Το εύστοχο κι αξιέπαινο στην ιστορία αυτή είναι πως η άγνοια δε λειτουργεί ως επαρκές άλλοθι για κανέναν ήρωα, διότι κάποτε έρχεται η στιγμή της επίγνωσης και της καθαρά προσωπικής επιλογής. Η Ώρα της αλήθειας. Για όλους.
Εκεί υπεισέρχεται η Ευθύνη και η Ελευθερία του Ανθρώπου. Σε αυτή τη δυνατότητα έγκειται ίσως και η τραγικότητα του ,αλλά και το μεγαλείο, που οι ήρωες μας ατενίζουν με έναν απόλυτα ρεαλιστικό τρόπο, μέσα από θανάσιμα σφάλματα, αδυναμίες αλλά και βαθιά τρυφερότητα - χωρίς ίχνος εξιδανίκευσης ή εντυπωσιασμού. Αυτό το σημείο θεωρώ είναι το κλειδί ερμηνείας τούτης της τραγικής ιστορίας, αυτό στοιχειοθετεί την οδύνη και μέσα από εκεί έρχεται η αριστοτελική κάθαρση για τους ήρωες και τους αναγνώστες-θεατές.
Ακριβώς όπως σε μια αρχαία τραγωδία, της οποίας την υποβλητικότητα ενίοτε θυμίζει η ατμόσφαιρα του έργου αυτού.
Ένα άλλο στοιχείο που ξεχωρίζει κανείς στην πένα του Κρομμύδα, είναι η ευαισθησία του απέναντι στη γυναικεία ψυχή, την οποία –αν και άντρας- προσεγγίζει διεισδυτικά, αφουγκραζόμενος το πιο δομικό της ίσως στοιχείο, την αγωνία της μητρότητας, καθώς και τη ενδόμυχη φιλαρέσκεια της.
Τέλος με συγκινεί βαθιά η σχεδόν στοργική ματιά του συγγραφέα απέναντι στον πόνο ενός παιδιού που δε γνώρισε στοργή-πάρα μόνο βία, καθώς κι η διορατικότητα με την οποία το παρουσιάζει να εξελίσσεται στην ενήλικη ζωή του.
Ο Κρομμύδας-πατέρας και ο ίδιος- έστω και τόσο έμμεσα μας «προκαλεί» να αναλογιστούμε τις ευθύνες μας ως γονείς ,είτε ως κοινωνία ολόκληρη για τα παιδιά που γαλουχούμε.
Παρά το όσα προδιαθέτει ο τίτλος της λοιπόν, η «Ογκρέσα» του Κρομμύδα αποφεύγει τη μονοσημία της αισθηματικής ιστορίας ή την ψυχρότητα του αστυνομικού θρίλερ και μπορεί να αναχθεί σε ένα πολυδιάστατο κοινωνικό μυθιστόρημα, που τα «έχει όλα»!
Έρωτα, πόνο, προβληματισμό, ανατροπή! Μια αναγνωστική εμπειρία που μας παρασέρνει σε έναν πλούτο συναισθημάτων , αναδεικνύοντας παράλληλα διαχρονικά ερωτήματα γύρω από την ηθική, το χρέος την αυτοκαταστροφή και την ελευθερία της βούλησης.
Ερωτήματα που ο καθένας μας θα κληθεί κάποια μέρα να απαντήσει ενώπιον μιας Μοίρας-Σφίγγας μπρος στην πύλη της προσωπικής του «Θήβας»!
Να συγχαρώ τον κύριο Κρομμύδα για αυτό το ταξίδι ψυχής που μας χάρισε και να ευχηθώ στην ΟΓΚΡΕΣΑ του να σαγηνεύσει και να διδάξει το αναγνωστικό κοινό!
ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΗΣ ΟΓΚΡΕΣΑΣ, από τη Ζωή Παπαδοπούλου
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΤΟΥ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ
Ο Κώστας Κρομμύδας γεννήθηκε το Μάρτιο του 1971 στα Τρίκαλα.Από τα εφηβικά του χρόνια δραστηριοποιήθηκε σε τοπικούς ραδιοφωνικούς σταθμούς.Για δύο χρόνια σπούδασε στο ΤΕΙ Νοσηλευτικής Αθήνας, το οποίο εγκατέλειψε μετά την είσοδό του στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου το 1992. Από τη σχολή αποφοίτησε το 1995 κ διδάχθηκε χορό από τη Ζουζού Νικολούδη για δύο χρόνια. Ασχολήθηκε με τον χορό και έλαβε μέρος σε πλήθος χορευτικών παραστάσεων με διάφορες ομάδες. .
Έχει συμμετάσχει σε πολλές τηλέοπτικές σειρές, στο θέατρο καθώς και το σινεμά. Η πρώτη τηλεοπτική παραγωγή στην οποία συμμετείχε ήταν η σειρά "Βαμμένα κόκκινα μαλλιά" ενώ ακολούθησαν πολλές άλλες με πιο πρόσφατη (2009 - 2011) την "Ζωή της άλλης".
Τα τελευταία χρόνια διδάσκει υποκριτική στο Θέατρο των Αλλαγών και παραδίδει σεμινάρια υποκριτικής τόσο στην Αθήνα όσο και στην επαρχία.
Παράλληλα, έχει έντονη κοινωνική δράση και συγκεκριμένα διοργανώνει καθαρισμούς δασών όπως και φιλανθρωπικούς αγώνες ποδοσφαίρου με την ομάδα των Ελλήνων Ηθοποιών στην οποία είναι και προπονητής.
Για το διάστημα 2011 - 2012, ήταν βασικός εισηγητής σε εκπαιδευτικές ημερίδες του Ινστιτούτου Πρόληψης Διατροφής και Υγείας του Δημήτρη Δελλή, με θέμα "Εκπαιδεύοντας παιδιά και γονείς σε έναν υγιεινό τρόπο ζωής".
Το 2012, κυκλοφορεί το πρώτο του βιβλίο με τίτλο "Μπαμπά, μεγάλωσέ με" και ξεκινά να γράφει στο mother.gr θέματα εμπνευσμένα από την προσωπική του εμπειρία σχετικά με την ανατροφή της μονάκριβης κόρης του.
Δείτε τη στήλη του Κώστα Κρομμύδα εδώ.
Η μικρή Βάια, γεννημένη το 2008, είναι ο καρπός του έρωτα του Κώστα Κρομμύδα και της συζύγου του, Μαρίνας Γιώτη, αλλά στάθηκε και αφορμή και έμπνευση ώστε ο ηθοποιός να ασχοληθεί με τη συγγραφή του συγκεκριμένου βιβλίου.
Τον Μάιο του 2013 κυκλοφόρησε το πρώτο του μυθιστόρημα με τίτλο «η ζωή που έλειπε» το οποίο αναδείχτηκε στα 10 συγκινητικότερα βιβλία της χρονιάς. Τον Ιούνιο του 2014 κυκλοφόρησε το μυθιστόρημα με τίτλο Ογκρέσα από τις εκδόσεις Διόπτρα.
Έχει συμμετάσχει σε πολλές τηλέοπτικές σειρές, στο θέατρο καθώς και το σινεμά. Η πρώτη τηλεοπτική παραγωγή στην οποία συμμετείχε ήταν η σειρά "Βαμμένα κόκκινα μαλλιά" ενώ ακολούθησαν πολλές άλλες με πιο πρόσφατη (2009 - 2011) την "Ζωή της άλλης".
Τα τελευταία χρόνια διδάσκει υποκριτική στο Θέατρο των Αλλαγών και παραδίδει σεμινάρια υποκριτικής τόσο στην Αθήνα όσο και στην επαρχία.
Παράλληλα, έχει έντονη κοινωνική δράση και συγκεκριμένα διοργανώνει καθαρισμούς δασών όπως και φιλανθρωπικούς αγώνες ποδοσφαίρου με την ομάδα των Ελλήνων Ηθοποιών στην οποία είναι και προπονητής.
Για το διάστημα 2011 - 2012, ήταν βασικός εισηγητής σε εκπαιδευτικές ημερίδες του Ινστιτούτου Πρόληψης Διατροφής και Υγείας του Δημήτρη Δελλή, με θέμα "Εκπαιδεύοντας παιδιά και γονείς σε έναν υγιεινό τρόπο ζωής".
Το 2012, κυκλοφορεί το πρώτο του βιβλίο με τίτλο "Μπαμπά, μεγάλωσέ με" και ξεκινά να γράφει στο mother.gr θέματα εμπνευσμένα από την προσωπική του εμπειρία σχετικά με την ανατροφή της μονάκριβης κόρης του.
Δείτε τη στήλη του Κώστα Κρομμύδα εδώ.
Η μικρή Βάια, γεννημένη το 2008, είναι ο καρπός του έρωτα του Κώστα Κρομμύδα και της συζύγου του, Μαρίνας Γιώτη, αλλά στάθηκε και αφορμή και έμπνευση ώστε ο ηθοποιός να ασχοληθεί με τη συγγραφή του συγκεκριμένου βιβλίου.
Τον Μάιο του 2013 κυκλοφόρησε το πρώτο του μυθιστόρημα με τίτλο «η ζωή που έλειπε» το οποίο αναδείχτηκε στα 10 συγκινητικότερα βιβλία της χρονιάς. Τον Ιούνιο του 2014 κυκλοφόρησε το μυθιστόρημα με τίτλο Ογκρέσα από τις εκδόσεις Διόπτρα.
Το Νοέμβρη του 2012, τον είδαμε να χορεύει για το φιλανθρωπικό σόου του ΑΝΤ1, "Dancing with the Stars 3" με παρτενέρ του την Άννα Πολύζου αλλά και να συμμετέχει στο νέο παιχνίδι δράσης "Κράτα γερά"¨.
Σήμερα μεταξύ άλλων διατηρεί πολυχώρο άθλησης ακι αναψυχής στη Νέα Ερυθραία , το Sunny Sports Club , http://www.sunnyclub.gr
Στήλη στο www.mother.gr με τίτλο "Μπαμπά, μεγάλωσέ με"
Πηγη Bioγραφικου: www.ishow.gr/
Επισκεφθείτε την Ιστοσελίδα του Συγγραφέα
υπεροχο ελλη μου τελειοοοοοοο (ΖΕΤΑ.Κ)
ΑπάντησηΔιαγραφή